-
1. Data: 2011-06-13 14:55:53
Temat: Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie
Od: Paweł Szostek <m...@g...com>
Czy jeżeli zleceniobiorca dostanie podwyżkę, to może to być
kontynuowane w ramach tej samej umowy zlecenie, czy też trzeba
podpisać nową?
Czy przedsiębiorcą powinien tą zmianę wynagrodzenia dla zleceniobiorcy
zgłosić jakoś do ZUS i US?
Zleceniobiorca był zgłaszany do ZUS na deklaracji ZUS ZUA w której nie
ma nic o wysokości wynagrodzenia, natomiast do US nie był w ogóle
zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?
-
2. Data: 2011-06-13 16:02:29
Temat: Re: Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "Paweł Szostek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:ebfc71af-7155-45b9-8597-d216fc264c9f@l6g2000vbn
.googlegroups.com...
>zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
>trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?
Brawo! Nie ma to jak zadac pytanie i samemu sobie na nie odpowiedziec :)
ZUS-u ani US-u nie interesuje w zasadzie to co jest w umowie (poza pewnymi
rzadkimi wyjatkami) - interesuja ich tylko faktycznie wyplacone
wynagrodzenia, od ktorych odprowadzasz zaliczki, skladki a takze skladasz
stosowne deklaracje, raporty i informacje.
Pozdrawiam
SDD
-
3. Data: 2011-06-13 18:57:20
Temat: Re: Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
On 6/13/2011 9:55 AM, Paweł Szostek wrote:
> Czy jeżeli zleceniobiorca dostanie podwyżkę, to może to być
> kontynuowane w ramach tej samej umowy zlecenie, czy też trzeba
> podpisać nową?
>
> Czy przedsiębiorcą powinien tą zmianę wynagrodzenia dla zleceniobiorcy
> zgłosić jakoś do ZUS i US?
> Zleceniobiorca był zgłaszany do ZUS na deklaracji ZUS ZUA w której nie
> ma nic o wysokości wynagrodzenia, natomiast do US nie był w ogóle
> zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
> trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?
możesz mi wytłumaczyć co to za twór "zleceniobiorca dostaje podwyżkę od
zleceniodawcy".
-
4. Data: 2011-06-17 14:02:39
Temat: Re: Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie
Od: Paweł Szostek <m...@g...com>
On 13 Cze, 20:57, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
> On 6/13/2011 9:55 AM, Paweł Szostek wrote:
>
> > Czy jeżeli zleceniobiorca dostanie podwyżkę, to może to być
> > kontynuowane w ramach tej samej umowy zlecenie, czy też trzeba
> > podpisać nową?
>
> > Czy przedsiębiorcą powinien tą zmianę wynagrodzenia dla zleceniobiorcy
> > zgłosić jakoś do ZUS i US?
> > Zleceniobiorca był zgłaszany do ZUS na deklaracji ZUS ZUA w której nie
> > ma nic o wysokości wynagrodzenia, natomiast do US nie był w ogóle
> > zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
> > trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?
>
> możesz mi wytłumaczyć co to za twór "zleceniobiorca dostaje podwyżkę od
> zleceniodawcy".
Chodzi o to, że do tej pory przedmiotem umowy zlecenie była pewna
usługa, a teraz będę dwie usługi i dlatego wynagrodzenie dla
zleceniobiorcy się zwiększy.
Tylko czy można to zrobić w ramach tej samej umowy zlecenia
(podpisując aneks do niej), czy też trzeba podpisać drugą, nową umowę
zlecenie?
-
5. Data: 2011-06-17 15:31:03
Temat: Re: Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
On 6/17/2011 9:02 AM, Paweł Szostek wrote:
> On 13 Cze, 20:57, witek<w...@g...pl.invalid> wrote:
>> On 6/13/2011 9:55 AM, Paweł Szostek wrote:
>>
>>> Czy jeżeli zleceniobiorca dostanie podwyżkę, to może to być
>>> kontynuowane w ramach tej samej umowy zlecenie, czy też trzeba
>>> podpisać nową?
>>
>>> Czy przedsiębiorcą powinien tą zmianę wynagrodzenia dla zleceniobiorcy
>>> zgłosić jakoś do ZUS i US?
>>> Zleceniobiorca był zgłaszany do ZUS na deklaracji ZUS ZUA w której nie
>>> ma nic o wysokości wynagrodzenia, natomiast do US nie był w ogóle
>>> zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
>>> trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?
>>
>> możesz mi wytłumaczyć co to za twór "zleceniobiorca dostaje podwyżkę od
>> zleceniodawcy".
>
> Chodzi o to, że do tej pory przedmiotem umowy zlecenie była pewna
> usługa, a teraz będę dwie usługi i dlatego wynagrodzenie dla
> zleceniobiorcy się zwiększy.
to sie robi aneks do umowy lub podpisuje nową umowę i rozlicza tak jak
sie rozlicza umowy zlecenie.
Ty wystawiasz rachunek, oni płacą.
> Tylko czy można to zrobić w ramach tej samej umowy zlecenia
> (podpisując aneks do niej), czy też trzeba podpisać drugą, nową umowę
> zlecenie?
jak wyzej.