  • 11. Data: 2004-07-29 14:08:10
    Temat: Re: Zmiany jakis numerkow i aktualizacja DG?
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Lukasz Kalinski <l...@g...pl> napisał(a):

    > Zapewne chodzi Ci o przystosowanie rodzajów dzialalnosci, które masz
    > wpisane
    > we wpisie do dzialalnosci gospodarczej, do PKD.
    > Czyli jezeli masz np. "uslugi baz danych", to musisz zmienic we wpisie na
    > "72.40 Z - Dzialalnosc zwiazana z bazami danych"
    >
    > Masz na to czas do konca roku.
    Możesz wskazać przepis który mnie do tego zobowiązuje?
    Też słyszałem takie pogłoski, że trzeba uzupełniać wpisy,
    ale gdy pytałem w UM dowiedziałem się, że to nie dotyczy
    starych wpisów, jesli sam nic nie zmieniam, a tylko jeśli
    chciałbym zmienić wpis(np.rozszerzyć działalność)
    to muszę wszystkie wpisane rodzaje działalności zaopatrzyć w PKD
    i nazwać je dokładnie tak, jak brzmią w PKD.

    > Pozdrawiam
    > Lukasz Kalinski
    & nocnyMarek

  • 12. Data: 2004-07-29 18:01:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, Janusz wrote:

    >+ On Wed, 28 Jul 2004 07:27:19 +0200, Łukasz Kaliński wrote:
    >+ > W GUS masz już klasyfikację PKD, uaktulanić musisz tylko w urzędzie
    >+ > dzielnicy we wpisie do ewidencji działalności
    [...]
    >+ Czyli teraz wyszlo jakies zarzadzenie, ze w UM tez musza miec te
    >+ numerki (skoro wczesniej nie bylo im to do szczescia potrzebne)?

    Ano :(

    >+ W skarbowce byly chyba podawane, wiec tam nie trzeba sie fatygowac
    >+ rozumiem?

    IMHO błąd w rozumowaniu.
    Do GUS i do skarbówki masz zgłaszać każdą zmianę we wpisie.
    Ponieważ wpis *zmieni się* (przecież na początek zmieni się
    data ostatniej aktualizacji wpisu w rejestrze !), to IMO trzeba
    będzie zgłosić się z ową "aktualizacją niczego" zarówno do
    GUS jak i do US !
    Jeśli się mylę - to proszę o krytykę.

    Ale IMO:

    >+ > Jeżeli główny rodzaj działalności Ci się nie zmienia, to nie musisz
    >+ > odwiedzać GUS'u.

    ...to jest błąd z powodu jak wyżej :] (GUS chce wiedzieć że data
    aktualizacji wpisu ci się zmieniła ! :))

    >+ Mnie sie nic nie zmienia... to przepisy sie zmieniaja :)

    Cóż poradzić :] A ustawodawca postanawia że masz latać
    z papierkami... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-07-29 20:23:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > data ostatniej aktualizacji wpisu w rejestrze !), to IMO trzeba
    > będzie zgłosić się z ową "aktualizacją niczego" zarówno do

    Nie wiem czy się mylisz, ale powiedz w takim razie, w którym
    miejscu formularza NIP-1 ta zmiana miałaby się uwidocznić,
    bo IMHO wygląda na to, że wszystko zostaje tak jak było.
    Zakładam oczywiście, że "Numer w rejestrze" (C.7.1-100)
    z powodu samego tylko uzupełnienia kodów nie ulegnie zmianie.

    Na druki GUSowskie jeszcze nie patrzyłem, więc nie wiem czy
    tam przypadkiem nie jest podobnie.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również, Pix

  • 14. Data: 2004-07-29 21:32:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, pix wrote:
    [...]
    >+ Nie wiem czy się mylisz, ale powiedz w takim razie, w którym
    >+ miejscu formularza NIP-1 ta zmiana miałaby się uwidocznić,

    Hm... ćwieka mi zabiłeś. Na razie nie mam pomysłu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)