  • 11. Data: 2004-12-16 22:04:00
    Temat: Re: Zmiana wpisu do EDG a aktualizacja w US?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Nie ma obowiązku aktualizacji NIP bo nie zaszła zmiana. Natomiast nowe, po
    > + aktualizacjie, zaświadczeie o wpisie trzeba do US po porstu dostarczyć - US
    > + musi mieć aktualne dane o tym co zawiera wpis do ewidencji. Ale nie ma
    > + podstaw do wypełniania formularza NIP.

    Ha !
    Ostatnio jak miałem taką akcję (czyli dokument który "nie wymagał
    zmiany na NIP-1) to... kazali mi wypisać NIP-1 :) "no bo nie ma jak
    przyjąć Pańskiego dokumentu".
    Już dokładnie nie pamiętam o co poszło - ale zdaje mi się że jak
    zmieniałem wpis w EDG to przezornie najpierw kopię razem z NIP-1
    zatargałem do US (coby się nie stresować terminami - kiedy to
    GUS łaskawie będzie już miał stosowny papier dla mnie), tym bardziej
    że GUS mi w Zabrzu skasowali i do Gliwic jestem wybredniejszy co
    do pogody ;) (urzędy zwiedzam rowerem dla zasady :> - dziś TEŻ
    byłem dwa razy w Skarbowym...).
    I jak przytargałem papier z GUSu (kopię znaczy) pojawił się kłopot:
    bo data NIP-1 wcześniejsza to i nijak podpiąć nie wypada :>
    "No to Pan jeszcze jeden NIP-1 wypisze"... :)

    > + I idąc dalej - nie ma podstaw do zgłaszania czegokolwiek do Regonu jeżeli
    > + rodzaj przeważającej działalności sie nie zmienił.

    Tak z ciekawości - GUSu nie obchodzi "aktualność wpisu" ??

    Nie chce mi się :] (wnoszę o ułaskawienie) sprawdzać co to może być
    za przepis...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)