  • 31. Data: 2005-02-17 07:58:09
    Temat: Re: Zmiana VAT na dostep do netu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Black Peter b...@w...pf.pl ...

    > W plecy w stosunku do obecnego stanu kiedy VAT na ineternet jest zw. :(

    ???
    zaplace 22% wiecej a odlicze 19% - skad wiec kwota 350 zł w plecy?

    "_")
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

  • 32. Data: 2005-02-17 09:52:40
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    wiadomości news:16022005.537C3321@budzik61.poznan.pl...
    > Użytkownik Black Peter b...@w...pf.pl ...

    > zaplace 22% wiecej a odlicze 19% - skad wiec kwota 350 zł w plecy?

    Nie zapomnij, ze płacisz 22% więcej od kwoty netto, ale 19% odliczasz od
    brutto, a zatem na prostym przykładzie:

    Powyżka:
    100zl netto * 22% = 122zł

    Odliczenie:
    122zł *19% = 23,18zł

    Koncowa cena za internet:
    122zł (opłata abonamentowa) - 23,18zł (odliczenie) = 98,82zł

    A zatem w ostatecznym rezultacie płacisz 1,18zł mniej! :)

    fenRis

  • 33. Data: 2005-02-17 09:57:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2005, fenRis wrote:

    >+ A zatem w ostatecznym rezultacie płacisz 1,18zł mniej! :)

    *Tylko* jeśli płacisz rocznie "mniej niż limit"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 34. Data: 2005-02-17 22:12:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

    > A zatem w ostatecznym rezultacie płacisz 1,18zł mniej! :)

    :)
    masz racje, ale dalej nie rozumiem skad wniosek ze osoba placaca 50 zł
    miesiecznie jest 350 zł w plecy?

    "_")
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Zbigniew Trzaskowski

  • 35. Data: 2005-02-18 07:38:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Budzik napisał(a):
    > Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

    > :)
    > masz racje, ale dalej nie rozumiem skad wniosek ze osoba placaca 50 zł
    > miesiecznie jest 350 zł w plecy?

    Mi wychodzi że to "w plecy" bierze sie z tego, że ta osoba musi w ogóle
    coś za internet płacić ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 36. Data: 2005-02-18 10:36:55
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 17 lut o godzinie 23:12, na pl.soc.prawo.podatki, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

    > :)
    > masz racje, ale dalej nie rozumiem skad wniosek ze osoba placaca 50 zł
    > miesiecznie jest 350 zł w plecy?

    12 x 189,00 = 2 268,00 /netto/
    12 x 41,58 = 498,96 /VAT/
    ==============================
    Razem: 2 766,96 /brutto/

    Teraz po dodaniu VATu odliczyć mogę tylko 760 - 'zwrot' = 144,40

    Zgadza się?

    Zgadza - więc dalej już prosto:

    wprowadzony VAT minus 'odzyskana ulga'

    498,96 - 144,40 = 354,56 PLN w 'plecy'

    Teraz wytłumaczone ?

    BTW:
    Maddy, uważaj z tego śmiechu na swoje kolki nerkowe :P

    --
    Herbi
    18-02-2005 11:36:22

  • 37. Data: 2005-02-18 11:53:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maddy m...@e...com.pl ...

    > Mi wychodzi że to "w plecy" bierze sie z tego, że ta osoba musi w ogóle
    > coś za internet płacić ;-)

    w sumie tak, tu zawsze jest sie w plecy...
    chociaz moja pani zwykla mawiac ze jak jest przcena i cos sie kupuje to
    wtedy nie jest sie w plecy tylko sie oszczedza :))))

    Dzieki Maddy :)

    "_")
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

  • 38. Data: 2005-02-18 11:56:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Herbi x...@a...pl ...

    > 498,96 - 144,40 = 354,56 PLN w 'plecy'
    >
    > Teraz wytłumaczone ?

    z twojego pierwszego postu wynikało ze uwazasz, ze to osoby placace 50 zł
    miesiecznie beda w plecy. Oczywiscie w przypadku tych którzy placa w ciagu
    roku wiecej niz limit - masz racje!

    "_")
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 39. Data: 2005-02-18 12:23:33
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 lut o godzinie 12:56, na pl.soc.prawo.podatki, Budzik napisał(a):

    > z twojego pierwszego postu wynikało ze uwazasz, ze to osoby placace 50 zł
    > miesiecznie beda w plecy.

    Rzeczywiście, spojrzałem na poprzedni post i .... 'za póżno' napisałem
    zdanie o 'plecach' ;) Miało być o jedno zdanie wcześniej.

    > Oczywiscie w przypadku tych którzy placa w ciagu roku wiecej niz limit - masz
    racje!

    A tych jest całkiem spora grupa ;)
    Dobre łącze nigdy nie kosztowało i póki co nie będzie kosztować w granicach
    50 PLN.

    --
    Herbi
    18-02-2005 13:23:00

  • 40. Data: 2005-02-24 12:29:33
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    wiadomości news:17022005.3E034C34@budzik61.poznan.pl...
    > Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

    > :)
    > masz racje, ale dalej nie rozumiem skad wniosek ze osoba placaca 50 zł
    > miesiecznie jest 350 zł w plecy?

    Ale to nie ja pisalem, ze ma 350zl w plecy, wiec musisz zapytac autora tej
    wypowiedzi :)

    fenRis