  • 21. Data: 2011-04-07 02:09:56
    Temat: Re: Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/6/2011 5:43 AM, Kamil wrote:
    > I TO JEST KU....A JEDNO OKIENKO :)))

    a nie jest?
    Ja znam dwie instytucje (spore, po kilkanascie tysiecy pracowników),
    które mają ten sam regon.
    I kasa szla do jednego okienka (to znaczy wora) i potem sie chyba ze dwa
    lata bujali zanim sie udało im to podzielić.

  • 22. Data: 2011-04-07 18:21:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 11:56:29 +0200, Maddy napisał(a):

    > Wszystkie dokumenty rejestracyjne, w tym NIP-2 i RG-1 składa się za
    > pośrednictwem KRSu. Niczego poza VAT-R się do US nie dostarcza
    > bezpośrednio.

    Oj, ja nie miałem tak łatwo. "Jedno okienko" KRS-owe to jest jeszcze
    większa kołomyja elementarna niż w przypadku 1osDG (i znikąd pomocy). US
    kazał mi później dodatkowo przynieść kopię zaświadczenia o przyznaniu
    numeru REGON, bo sami go nie dostają. Do tego jeszcze trzeba było
    aktualizować konto bankowe, więc zabawa w NIP-2 od nowa.

    > Dzięki temu "ułatwieniu" może się zdarzyć, że spółka przez pół roku nie
    > jest w stanie skutecznie zawiadomić Urzędu, że nastąpiła zamian siedziby
    > i jednocześnie właściwości US.

    Podobno są jakieś plany wyprostowania tego bubla, którym przymusowo
    wszystkich uszczęśliwiono?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2011-04-08 06:50:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-04-2011 20:21, Borys Pogoreło pisze:

    > Podobno są jakieś plany wyprostowania tego bubla, którym przymusowo
    > wszystkich uszczęśliwiono?

    Niestety nie słyszałam o takich.
    Cała koncepcja załatwiania wszystkiego przez KRS jest chora. m.in
    powoduje ona, że podmiot "sp. z o.o. w organizacji" de facto nie
    istnieje, bo nie może działać - przed wpisem do KRS nie dostanie NIPu
    ani regonu, nie może się zarejestrować do VAT bo nie ma Regonu, nie może
    zatrudnić pracowników bo nie da się zgłosić do ZUS płatnika - bo nie ma
    NIPU ani Regonu. I kółko idiotyzmu się kręci.

    Jak w czasach tysiąca okienek zakładałam spółki, to Regon się dostawało
    za okazaniem umowy spółki a NIP za okazaniem kopii złożonego do KRS
    wniosku o wpis i regonu. Procedura wpisu w KRS sobie szła i nawet jak
    trzeba było coś uzupełniać czy nawet sąd zwrócił niosek do poprawy, to
    spółka w organizacji już mogła zacząć działać.

    I co z tego, że trzeba było objechać 3-4 urzędy? Jak się człowiek dobrze
    przygotował to załatwił to w jeden dzień. I miał pewność co i kiedy do
    którego urzędu dotarło.

    Całe to jedno okienko to była kiełbasa wyborcza. Ktokolwiek to wymyślił,
    nie miał pojęcia jak w praktyce działają sądy i jaka jest komunikacja
    między różnymi urzędami (beznadziejna).

    Właśnie wczoraj dzwoniła do mnie pani z jednego warszawskiego US z
    pytaniem, dlaczego złożyliśmy do nich CIT-8 za 2010, bo oni nas nie mają.
    KRS miał przesłać do US dokumenty w październiku 2010 - wtedy, w końcu
    (wniosek o zmianę złożony w lipcu), dokonali zmiany wpisu.

    Czasami żałuje, że zniesiono karę chłosty.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 24. Data: 2011-04-08 08:31:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2011 08:50), Maddy wrote:
> [...]
    > którego urzędu dotarło.
    >
    > Całe to jedno okienko to była kiełbasa wyborcza.

    W kontekście DG nie z o.o. - nie rozumiem po jakiego diabła wprowadzano
    to jedno okienko i skąd te żale że rejestracja DG jest taka strasznie
    skomplikowana.

    Pamiętam że kiedy rejestrowałem DG - była to całkiem prosta i przyjemna
    procedura, być może dlatego że było to w Lublinie a tam UM i WUS są na
    jednej ulicy, US tylko ciutkę dalej, więc całość to był niezbyt długi
    spacer.

    EDG - sprawa załatwiona w 5 minut (coś tam wysyłali pocztą, ale przecież
    na razie nie było mi do niczego potrzebne), GUS - całość załatwiona na
    poczekaniu, US - po prostu złożyłem.

    Poza tym jest zawsze jedno okienko - okienko pocztowe.

    p. m.

  • 25. Data: 2011-04-08 08:41:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-04-2011 10:31, mvoicem pisze:

    > W kontekście DG nie z o.o. - nie rozumiem po jakiego diabła wprowadzano
    > to jedno okienko i skąd te żale że rejestracja DG jest taka strasznie
    > skomplikowana.

    Nie pamiętam z jakiego kabaretu, ale stare to jak świat, jeszcze PRL-owskie:

    "Jest wam dobrze, ale żeby wam nie było za dobrze to państwo zrobi tak,
    że wam będzie jeszcze lepiej".

    Ciągle tak samo aktualne...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 26. Data: 2011-04-08 21:56:41
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2011-04-05 22:02, Q pisze:
    > Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
    > moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
    > /oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

    Dziś aktualizowałem NIP w US. Panienka nie prosiła o żaden dowód
    tożsamości. Z lekka sie zdenerwowałem.
    Ciekaw jestem kiedy zaczną się wyłudzenia zwrotów podatku.

    Darek

  • 27. Data: 2011-04-09 03:41:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/8/2011 4:56 PM, Darek wrote:

    > Dziś aktualizowałem NIP w US. Panienka nie prosiła o żaden dowód
    > tożsamości. Z lekka sie zdenerwowałem.
    > Ciekaw jestem kiedy zaczną się wyłudzenia zwrotów podatku.

    zaczną?
    chyba kiedy się wreszcie skończą.

  • 28. Data: 2011-04-10 21:23:15
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > no przeciez listonosz tez jest osobą trzecią jak donosi twój nip-3 do US i
    > nikt sie nie czepia.

    no tak, logiczne :)