  • Data: 2005-02-09 18:02:05
    Temat: Złomowanie ŚT a VAT
    Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Środek trwały kupiony w roku 1998 wpisany do Ewid.ŚT. uległ zniszczeniu.
    Naprawa jest nieopłacalna, bo obecnie podobne nowe urządzenia są tańsze niż
    w 1998, a do starych nie ma już części.
    Zamierzam go zezłomować, ale mam wątpliwości:
    - co z naliczonym VAT, "przepadnie" czy co? Pisać jakąś korektę VAT, a jak
    tak to na jaką wartość?
    - jakie zaświadczenia o złomowaniu będą potrzebne, żeby nikt nie zarzucił mi
    nieuzasadnionego złomowania.
    - co z pozostałością po urządzeniu? Sprzedać na złom i wystawić fakturę na
    tę sprzedaż, czy wystawić pod śmietnik?

    pozdrawiam
    Jacek