  • 11. Data: 2009-01-07 12:29:51
    Temat: Re: Zleceniobiorca bez nipa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 13:12:51 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > A co wpiszesz w sekcji "Dane podatnika" w polu numer 20 formularza
    > PIT-11? :)

    Ja bym zostawił puste - już takie głupoty poprzechodziły
    mi na różnych deklaracjach że akurat czymś takim nie trzeba
    się przejmować.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-07 19:12:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > Przy zawieraniu umowy nie było gadki o NIPie. I co mi panie zrobisz? :)

    A musi być? To jest obowiązkiem zleceniodawcy albo dostać nip od
    delikwenta albo dać mu druki do wypełnienia.

    > Dobra, dobra ... rachunek od UZ dostałem np. 31-12-2008r. - i co teraz?
    > Nie ma na nim NIPu bo zleceniobiorca nie ma nadanego - i co - mam mu nie
    > wypłacić tego wynagrodzenia? ;)

    A gdzie jest umowa? Było pytać o NIP przy podpisywaniu umowy a nie
    otrzymaniu rachunku.

    > Eee tam opowiadasz :)

    Serio. Dostanie nawet odmowę na pismie z powołaniem się na art 8 ustawy
    o NIP, gdzie jest jak byk napisane, że o NIP występuje się poprzez
    pracodawce/zleceniodawce. jezeli sie przyzna, ze z tego tytułu
    potrzebuje nip. Ale to trzeba wiedziec.

    > Ostatecznie - przy składaniu PIT-37 składa wniosek o nadanie NIPu i po
    > sprawie :)

    ciekawe jak dostanie pit11 bez nip i co na to kodeks karno-skarbowy i
    takie tam.

  • 13. Data: 2009-01-07 19:13:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Ja bym zostawił puste - już takie głupoty poprzechodziły
    > mi na różnych deklaracjach że akurat czymś takim nie trzeba
    > się przejmować.

    :)