  • Data: 2002-02-24 18:47:59
    Temat: Zlecenie czy dzieło?
    Od: "Marek Rz." <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dwa pytanka w kwestii umów:

    1. Kolega nie prowadzący działalności robi oprogramowanie, chcę je
    sprzedawać. Będę sie z nim rozliczać kwotą od sprzedanej sztuki. Pod jaką
    umowę to podpada?
    Jak powinna wyglądać umowa, by mogło to być dzieło (KUP 50%) ?

    2. czy prowadząc działalność mogę zawierać umowy o dzieło (w zakresie w
    jakim prowadzę działalność) ?
    np. Straż Pożarna, która nie jest płatnikiem VAT, chce bym zrobił dla nich
    jakieś oprogramowanie. Przy umowie o dzieło kwota będzie dużo niższa, bo nie
    ma Vat-u, którego i tak by nie odliczyli, a i koszty 50%...
    tylko czy mi sie nikt nie przyczepi... ?