  • 1. Data: 2004-05-21 08:51:55
    Temat: Zielony...
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam.
    Czy moglby mi ktos wyjasnic (najlepiej
    z przykladami) jaka jest roznica z punktu widzenia
    vatowca w stawce Vat 0% a "zwolniony" ? Ale
    tak zeby kazdy (...) zrozumial, bo ja w tej branzy
    jestem kompletnie zielony...

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-05-21 10:38:10
    Temat: Re: Zielony...
    Od: "j23" <N...@s...com.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > z przykladami) jaka jest roznica z punktu widzenia
    > vatowca w stawce Vat 0% a "zwolniony" ? Ale
    > tak zeby kazdy (...) zrozumial, bo ja w tej branzy

    roznica jest bardzo prosta masz prawo odliczac VAT wylacznie od zakupow
    "zwiazanych ze sprzedaza opodatkowana" czyli jesli sprzedajesz wylacznie
    towary (swiadczysz uslugi) zwolnione z VAT, to nie masz prawa do odliczania
    VAT-u. Czyli mimo, ze przy stawce VAT 0% kwota VAT-u do zaplaty jest taka
    sama jak i przy zwolnieniu, to roznica jak widac zasadnicza.