  • 11. Data: 2011-01-25 11:49:11
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 25-01-2011 12:30, Maciek pisze:
    > Dzięki za wyjaśnienia. Mam już chyba ostatnie pytania w tym temacie:
    > - co z duplikatami faktur?
    > - co z korektami?
    > Czyli przykładowo: wystawiam fakturę w styczniu, zawieszam działalność,
    > w lutym klient zgłasza, że faktura do niego nie dotarła i chce duplikat.
    > Wystawić, kazać się wypchać, odwieszać na gwałt działalność?

    Nie ma możliwości odmowy co do zasady. Spotkałam się już z karą za
    odmowę wystawienia duplikatu jak za odmowę wydania faktury (KKS).
    Fakt, że sprzedawca i kupujący strasznie sie pożarli i jeden na drugiego
    doniósł nie zmienia tego, że US grzywnę nałożył.

    A nawet jakby to była naciągane, to zadowolenie klienta jest częścią
    troski o utrzymanie źródła przychodów, prawda?

    > Przykład 2: klient kupuje coś w styczniu, zawieszam działalność, w lutym
    > zgłasza, że nie zapłaci za całość i część zwraca (załóżmy, że umowa coś
    > takiego umożliwiała). Można wystawić korektę?

    Nawet w zawieszeniu musisz się wywiązywać z zawartych umów - to też
    element działań mających na celu utrzymanie źródła przychodów.
    Oczywiście jeżeli umowa wymaga, byś świadczył jakąś usługę, to po prostu
    zawiesić działalności nie możesz i tyle.
    Ale jeżeli w czasie zawieszenia musisz wykonać np. naprawę gwarancyjną
    która nie jest sprzedażą, to nie ma problemu.

    > Ponadto w trakcie zawieszenia można zbywać środki trwałe i wyposażenie.
    > Zakładam, że dotyczy to nie tylko rzeczy wpisanych w odpowiednie
    > ewidencje. Czy są tu jakieś zalecenia jak postępować, żeby nie być
    > posądzonym o prowadzenie działalności, gdy będę chciał sprzedać np.
    > komplet prawie wypisanych flamastrów, których do ewidencji wyposażenia
    > nie wpisałem? ;-)

    Jak coś nie jest w ewidencji to musisz bardzo dbać, żeby nie było
    wątpliwości, że to nie towar handlowy albo materiał do produkcji.
    Jak handlujesz flamastrami to musisz jakoś udowodnić, że akurat te były
    wyposażeniem a nie towarem i że były uzywane. :-)
    Nie pytaj jak. To Twoje flamastry i Twoja decyzja o sprzedaży ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2011-01-25 22:17:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-25 12:49, Maddy pisze:
> [...]
    > wyposażeniem a nie towarem i że były uzywane. :-)
    > Nie pytaj jak. To Twoje flamastry i Twoja decyzja o sprzedaży ;-)
    Dzięki wielkie. Flamastry bezpieczniej będzie jednak zezłomować. Jak
    wszystko ;-)

    Maciek