  • 11. Data: 2007-01-05 19:20:16
    Temat: Re: Za?wiadczenie o niezaleganiu w 2007
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.01.2007 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:

    > A tak swoją drogą to pytanie, które się tutaj pojawiło - co zrobi się z
    > tymi tysiącami osób które wklepywały deklaracje, jest ciekawe. Obawiam się,
    > że te osoby (niczego im nie ujmując) nie mają wiedzy i doświadczenia do
    > kontrolowania podatników. W sumie nie wiem tego na pewno, ale wydaje mi
    > się, że ci od wklepywania deklaracji zajmowali się głównie deklaracjami.
    > Przynajmniej takie odnosiłem wrażenie przy kontaktach z nimi.
    > Może teraz będą kontrolowali w absolutnie podstawowy sposób, czyli
    > porównywali KPiR z deklaracjami. Jednak jeśli tak będzie, to klapa, bo ani
    ^^^^^^^^^^^^

    z wpłatami, oczywiście :)

    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2007-01-05 21:22:19
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Samotnik,

    W Twoim liście datowanym 5 stycznia 2007 (17:49:17) można przeczytać:
    S> Sprawdzą w toku kontroli. Niby skąd dotąd wiedzieli, że zaliczki nie
    S> wpłaciłeś innej niż trzeba? Przecież i tak musisz mieć KPiR zgodną z
    S> zaliczkami. Deklaracja to był tylko niespecjalnie potrzebny papier, do
    S> którego przepisywałeś zestawienia średniomiesięczne.

    chyba nie zrozumieliście istoty tematu.
    Jak były deklaraje to US miał informację io wysokości
    przychodów i kosztów, comiesięczną. Teraz będzie tylko
    zaliczka, z której nie wynikają te kwoty.
    Jak więc wystawią zaświadczenie o niezaleganiu... ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 13. Data: 2007-01-05 21:37:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jak były deklaraje to US miał informację io wysokości
    > przychodów i kosztów, comiesięczną. Teraz będzie tylko
    > zaliczka, z której nie wynikają te kwoty.
    > Jak więc wystawią zaświadczenie o niezaleganiu... ?

    trzeba bedzie chodzić do US z KPiR - sprawdzą czy sie zgadza i wystawią ;)
    a tak na serio to jeszcze vat zostaje do sprawdzenia niezalegania
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2007-01-05 21:39:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.01.2007 Lipas <k...@t...pl> napisał/a:

> [...]
    > zaliczka, z której nie wynikają te kwoty.
    > Jak więc wystawią zaświadczenie o niezaleganiu... ?

    1. skontrolują (pobieżnie, czy podatek na koniec ostatniego miesiąca zgadza
    się z wpłaconymi zaliczkami)
    2. zaświadczenia o niezaleganiu znikną i polski system finansowy będzie
    musiał sobie bez nich poradzić.

    Gdzie w ogóle te zaświadczenia mają/miały umocowanie prawne?

    Na dobrą sprawę to te zaświadczenia to była taka ludowa tradycja banków.
    Dawały jakąś przesłankę do oceny wiarygodności kredytowej, ale to tylko
    tyle. W praktyce to banki się chyba wymieniają informacjami o zajęciach
    rachunków, w tym tych dokonanych przez poborców skarbowych. Chyba, bo nie
    wiem tego na pewno, jednak skoro mają prawo się wymieniać bez zgody klienta
    informacjami o zaległościach, to może i o zajęiach? Tak że jeśli ktoś naprawdę
    nie płaci, to bank i tak się pewnie dowie.
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2007-01-05 21:42:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.01.2007 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
    > Gdzie w ogóle te zaświadczenia mają/miały umocowanie prawne?

    Już wiem - RMF w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe, na
    podstawie delegacji z art. 306j ordynacji. Pewnie trzeba sprawdzić, czy coś
    się w ustawie i rozporządzeniu na ten temat zmieniło. Mnie się dzisiaj już
    nei chce :)
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2007-01-05 22:47:47
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    .
    > Na dobrą sprawę to te zaświadczenia to była taka ludowa tradycja banków.

    nie tylko - złóż oferte w jakimś przetargu dla instytucji bez tego...