  • Data: 2011-03-12 19:57:09
    Temat: Zapomniana składka do ZUS a rozliczenie roczne
    Od: owp <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Proszę o pomoc :-)
    Przy rozliczeniu rocznego pit-36, po weryfikacji wyciągu z banku wyszło
    mi, że w lipcu nie zapłaciłem składek za czerwiec(zdrowotna, społeczna,
    FP). Główne pytanie - czy można mimo to odliczyć je od podatku/dochodu ?
    Jakie mogą być konsekwencje i jak to odkręcić - tzn. jak zapłacić ? Czy
    można się dowiedzieć, czy jednak składki te nie zostały zapłacone (np. z
    innego konta/gotówką) ? ZUS nie upominał się o nie. Ostatnio vat
    zapomniałem zapłacić za kwartał - chyba starość idzie :-)
    A trochę OT - czy to prawda, że składkę na Fundusz Pracy można wpisać
    jako koszt uzyskania przychodu, a nie można (zamiast tego) w rozliczeniu
    rocznym jako społeczne ?
    Pzdr
    owp