  • 1. Data: 2006-11-03 22:42:26
    Temat: Zaniżona akcyza
    Od: Konrad Billewicz <b...@o...pl>

    Witajcie,

    Co się dzieje w przypadku, jeżeli US dojdzie do wniosku, że wartość
    przedmiotu podlegającego akcyzie została zaniżona (chodzi o sprowadzany
    samochód)? Czy podobnie jak przy podatku od kupna / sprzedaży strona
    jest wzywana na korektę? Czy grozi za to odpowiedzialność karna?

    Domyślam się, że podobne pytania już często się pojawiały, ale niestety
    nie udało mi się ich znaleźć w archiwum. Jeżeli tak, to z góry przepraszam.

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2006-11-03 23:59:50
    Temat: Re: Zaniżona akcyza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Nov 2006, Konrad Billewicz wrote:

> [...]
    > wzywana na korektę? [...]
    > Domyślam się, że podobne pytania już często się pojawiały, ale niestety nie

    Było, było, tylko *nie tego* szukasz.
    Kluczem jest "podstawa opodatkowania" - inna jest podstawa opodatkowania
    przy PCC (a jest nią "wartość rynkowa", nieważne za ile dokonano
    transakcji!) inna przy tej akcyzie o której piszesz (jest nią AFAIK
    wartość transakcji).
    Odpowiedzialność karna?
    No chyba że za oszustwo - jak wartość transakcji była *inna* niż
    została podana.

    pzdr, Gotfryd