  • Data: 2002-02-24 11:43:57
    Temat: Zalegly ZUS
    Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wstyd przyznac, prowadzac dzialalnosc gospodarcza zalegam z ZUS-em.
    Oczywiscie, mam zamiar wszystkie zaleglosci solidnie nadrobic.
    Mamy pytania:
    Ile wynoszą odsetki od zaległości ZUS-owskich - (bo podatkowe to 34 % w
    stosunku rocznym)?
    Czy placony z opoznieniem ZUS moge sobie wrzucac do PIT-5 czy nie.
    Przyklad.
    W miesiacu marcu place ZUS, ktory powinienem do 10 lutego. Czy w PICIE-5
    podsumowujacym marzec moge sobie wprowadzic wlasnie ten zalegly ZUS "lutowy"
    jako koszt uzyskania przychodu za marzec (skladka emerytalna) i odpisac od
    podatku (skladka zdrowotna)? Pewnie nie mogę, ale proszę o podpowiedź.
    I jeszcze jedno: Co mi grozi jeżeli przez pewien okres, ze względów
    finansowych, będę sie regularnie spożniał z ZUS-em? Oprócz tego, że przepadnie
    mi prawo do socjalnej opieki zdrowotnej? Czy grozi mi jakaś kara ze strony ZUSU?

    Pozdrowionka
    Burt