  • Data: 2006-05-04 17:40:33
    Temat: Zakup w UE a VAT
    Od: "ErnestPierwszy" <k...@o...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Jak rozlicza się fakturę VAT z UE?
    Przykład:
    Kupiłem 10 dysków twardych w UK po 10 funtów netto (vat exluded). Sprzedawca
    dolicza koszt wysyłki 30 funtów. Czyli faktura na 130 funtów +vat (nie znam
    stawki UK).

    Wiem, że muszę zarejestrować się jako VAT-R z nowym NIP-em plus PL-ka:)
    Czy muszę fakturę z UK tłumaczyć?
    Jaki przyjać kurs funta do przeliczeń?
    Jak to wliczyć w koszty?
    Jak rozliczyć nabyty VAT?

    I czy w ogóle jest VAT jak kupuję z UE (nabycie wewnątrzwspólnotowe - dawny
    import z UE). Przesyłka idzie kurierm, jeśli ma to jakieś znaczenie.

    Dopiero zakladam firmę i już mnie głowa boli:(
    Dzięki za pomoc!!!