  • 1. Data: 2005-11-24 07:53:27
    Temat: Zakup mieszkania
    Od: "Jan Kowalski" <y...@t...pl>

    Kupilem mieszkanie 3 lata temu od dalszej rodziny za symboliczna oplate
    (3000zl), do konca zycia mial tam mieszkac wujek ktorym sie opiekowalem.
    Podatek u notariusza zaplacony byl od kwoty rynkowej. Teraz chce sprzedac ,
    a poniewaz nie minelo 5 lat, zastanawiam sie czy taka transakcja mimo
    zapewnien notariusza nie moze byc potraktowana jako proba ominiecia podatku
    (bo to prawie darowizna, a od darowizny zaplacilbym duzo wiecej bo to dalsza
    rodzina). Wiem ze US ma 5 lat na sprawdzenie, wiec nie chcialbym aby po
    sprzedazy np. za miesiac US mi przyslal pismo ze musze zaplacic podatek od
    darowizny z odsetkami za 3 lata bo nie wystarczyloby ze sprzedazy. Czy
    istnieje takie niebezpieczenstwo?

    Janek

  • 2. Data: 2005-11-24 08:25:29
    Temat: Re: Zakup mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Kowalski wrote:
> [...]
    > sprzedazy np. za miesiac US mi przyslal pismo ze musze zaplacic podatek od
    > darowizny z odsetkami za 3 lata bo nie wystarczyloby ze sprzedazy. Czy

    Teoretycznie istnieje możlwość , że US podważy umowę kupna sprzedaży jak
    próbę obejścia podatku od darowizny i potraktuję różnicę między ceną
    rynkową a ceną zapłaconą jako darowizne, policzy podatek - odejmie
    podatek zapłacony i każe dopłacic różnicę.

    Policz jak duża jest ta różnica i czy jest się czym przejmować.

  • 3. Data: 2005-11-26 11:20:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Nov 2005, Jan Kowalski wrote:

    > Kupilem mieszkanie 3 lata temu od dalszej rodziny za symboliczna oplate
    > (3000zl), do konca zycia mial tam mieszkac wujek ktorym sie opiekowalem.
    > Podatek u notariusza zaplacony byl od kwoty rynkowej.

    Coś mi tu nie pasuje.
    1. nie wiemy czy "miał mieszkać i przestał mieszkać" czy "miał
    mieszkać i mieszkał" (bo już nie żyje).
    2. dlaczego wartość służebności nie obniżyła wartości mieszkania
    2a. jaka kwota była na umowie

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)