eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakończenie DG - jakie formalności?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-08-26 07:53:08
    Temat: Zakończenie DG - jakie formalności?
    Od: JOanna Czaplinska <j...@w...univ.szczecin.pl>

    I w jakiej kolejności, gdzie najpierw? US, ZUS, Urząd Miejski? I co z
    remanentem, co się wpisuje, jeśli działalność była wyłącznie usługowa,
    czyli żadnych towarów "na stanie"? Czy wpisuje się też wyposażenie i jak
    się to rozlicza, jeśli np. kupiony w tym roku monitor przechodzi na moją
    własność prywatną, czyli nic nie zostaje sprzedane.

    Joanna


  • 2. Data: 2006-08-26 09:16:22
    Temat: Re: Zakończenie DG - jakie formalności?
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "JOanna Czaplinska" <j...@w...univ.szczecin.pl> napisał

    >I w jakiej kolejności, gdzie najpierw? US, ZUS, Urząd Miejski? I co z
    >remanentem, co się wpisuje, jeśli działalność była wyłącznie usługowa,
    >czyli żadnych towarów "na stanie"? Czy wpisuje się też wyposażenie i jak
    >się to rozlicza, jeśli np. kupiony w tym roku monitor przechodzi na moją
    >własność prywatną, czyli nic nie zostaje sprzedane.


    Remanent musisz zrobic.
    Najpierw idziesz do Urzedu Miejskiego i za 5 zl
    (w niektorych miastach nic nie placisz) skladasz
    pismo o zamknieciu dzialalnosci.
    Zrob ksero, bo bedziesz potrzebowac potwierdzenie
    zlozenia wniosku do US.
    Potem udajesz sie do US i tam skladasz oswiadczenie
    o zamknieciu firmy, pisemko odnosnie remantentu
    (czyli zerowka) - musisz przejsc sie do okienka "ogolne",
    "vat", "nip". Tam Ci wszystko powiedza jakie
    formularze nalezy wypelnic.

    Pozniej uderzasz do ZUSu. A na koncu do GUSu
    i wypelniasz formularz RG-2.

    I musisz to zrobic szybko, bo sa okreslone terminy,
    ktorych nie powinno sie przekroczyc (glownie
    chodzi o US).

    Neko



  • 3. Data: 2006-08-26 13:51:29
    Temat: Re: Zakończenie DG - jakie formalności?
    Od: "latet" <l...@x...pl>

    > jeśli np. kupiony w tym roku monitor przechodzi na moją własność prywatną,
    > czyli nic nie zostaje sprzedane.

    Tak łatwo to on nie "przechodzi". Musisz oddać za niego VAT (i nie tylko).
    Generalnie - pewne koszty poniesiesz. Szczegóły niech napiszą eksperci.

    latet


  • 4. Data: 2006-08-26 18:03:29
    Temat: Re: Zakończenie DG - jakie formalności?
    Od: JOanna Czaplinska <j...@w...univ.szczecin.pl>

    latet napisał(a):
    >> jeśli np. kupiony w tym roku monitor przechodzi na moją własność
    >> prywatną, czyli nic nie zostaje sprzedane.
    >
    > Tak łatwo to on nie "przechodzi". Musisz oddać za niego VAT (i nie tylko).

    VAT-u nie odliczałam, bo ze względu na dzialalność zwolnioną z VAT w
    ogóle go nie odliczam, no i nie byl wrzucony w środki trwale tylko w
    wyposazenie.

    Joanna


  • 5. Data: 2006-08-27 17:45:11
    Temat: Re: Zakończenie DG - jakie formalności?
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 26 Aug 2006 11:16:22 +0200, Neko napisał(a):


    > Remanent musisz zrobic.
    > Najpierw idziesz do Urzedu Miejskiego i za 5 zl
    > (w niektorych miastach nic nie placisz) skladasz
    > pismo o zamknieciu dzialalnosci.
    > Zrob ksero, bo bedziesz potrzebowac potwierdzenie
    > zlozenia wniosku do US.


    Oczywiście że się składa w dwóch egzemplarzach wniosek o dokonanie
    wykreślenia z EP w Umie - na drugim egzempalrzu potwierdzają przyjęćie
    tegoż wniosku.


    > Potem udajesz sie do US i tam skladasz oswiadczenie
    > o zamknieciu firmy, pisemko odnosnie remantentu
    > (czyli zerowka) - musisz przejsc sie do okienka "ogolne",
    > "vat", "nip". Tam Ci wszystko powiedza jakie
    > formularze nalezy wypelnic.


    Dopóty dopóki niema z UMu decyzji o wykreśleniu z rejestru - nie załątwi
    zbyt wiele z wykreśleniem firmy w USie - tym bardziej że potrzebuje też
    decyzje o wykreśleniu z GUSu.


    > Pozniej uderzasz do ZUSu. A na koncu do GUSu
    > i wypelniasz formularz RG-2.
    >
    > I musisz to zrobic szybko, bo sa okreslone terminy,
    > ktorych nie powinno sie przekroczyc (glownie
    > chodzi o US).


    Generalnie sprawa wygląda tak:
    - UM - wniosek o wykreślenie z rejestru przedsiębiorców;
    - za dwa tygodnie z decyzją o tym wykreśleniu udaje się do GUSu - z RG-2 -
    tutaj z reguły otrzymuje się na miejscu decyzję;
    - z tymi dwoma dokumentami udaje się do USu - chyba że bliżej ma najpierw
    ZUS ;)
    - w ZUSie składa się ZWUA i ZWPA
    - w USie - w zależności od typu płatnika ;)


    --
    DFI Lanparty UT Ultra-D | AMD64 3200+ 2000@2650MHz (1.55V+104% 10x265)
    Patriot XBLK+ 2x512MB CL2-3-3-5 1T (265MHz) | LITE-ON DVDRW SOHW-1673S
    MSI NX 7800GT 400/1000@485/1170 - 256MB DDR3 256bit | PCI-E x16
    ST3160827AS - Barracuda 7200.7 SATA NCQ 160827 - S-ATA150 - 160GB


  • 6. Data: 2006-08-28 07:40:50
    Temat: Re: Zakończenie DG - jakie formalności?
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w

    > Dopóty dopóki niema z UMu decyzji o wykreśleniu z rejestru - nie załątwi
    > zbyt wiele z wykreśleniem firmy w USie - tym bardziej że potrzebuje też
    > decyzje o wykreśleniu z GUSu.


    A skad taka informacja? Tak sie zlozylo, ze dwa, trzy tygodnie
    temu jedna firme zamykalem i decyzja nie byla potrzebna.
    Nawet decyzja jeszcze nie zostala odebrana z UM,
    a wszystko zalatwilem w ciagu 2 dni.


    > Generalnie sprawa wygląda tak:
    > - UM - wniosek o wykreślenie z rejestru przedsiębiorców;
    > - za dwa tygodnie z decyzją o tym wykreśleniu udaje się do GUSu - z RG-2 -
    > tutaj z reguły otrzymuje się na miejscu decyzję;


    Oj, niekoniecznie. Mozna wyslac listem poleconym. :)


    > - z tymi dwoma dokumentami udaje się do USu - chyba że bliżej ma najpierw
    > ZUS ;)
    > - w ZUSie składa się ZWUA i ZWPA
    > - w USie - w zależności od typu płatnika ;)


    Ja to zalatwialem calkiem inaczej. Wszystko w ciagu dwoch dni,
    bez decyzji.

    Neko



  • 7. Data: 2006-08-28 20:03:01
    Temat: Re: Zakończenie DG - jakie formalności?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Aug 2006, JOanna Czaplinska wrote:

    > VAT-u nie odliczałam, bo ze względu na dzialalność zwolnioną z VAT w ogóle go
    > nie odliczam,

    Acha.

    > no i nie byl wrzucony w środki trwale tylko w wyposazenie.

    A to jest powód zapłacenia podatku dochodowego :> (tak, od ST się *nie*
    płaci "remanentowego" a od wyposażenia tak).
    Jest osobna zasada rozliczania remenantu końcowego - przez "współczynnik
    dochodu w przychodzie", opisana w ustawie i na formularzu PIT-5.
    A wyposażenie "po prostu" wchodzi w skład remanentu końcowego (tym się
    różni od pozostałych remanentów).

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1