  • 1. Data: 2009-04-07 10:53:59
    Temat: ZUS - wyrejestrowanie z datąwsteczną
    Od: "WK" <w...@v...pl>

    Zdarzyło się, że miałem zbieg ubezpieczeń (dg,zdrowotne ze studiów,ubezpieczenie
    zagraniczne). W porę nie złożyłem ZWUA na dg, zaprzestałem też składać DRA i mam
    problem. Po ponagleniu muszę to wyprostować a rzecz jasna wolałbym nie płacić
    zaległych składek.

    A. Pani Z ZUS (widząc prócz dg tylko zdrowotne ze studiów) stwierdziła, że
    dałoBY się to wyrejestrować dg (ZWUA) ale już wysłała do UM prośbę o informację
    czy wyrejestrowałem DG. Nie zrobiłem tego, więc stwierdziła, że już się nie da
    wyrejestrować w ZUS.
    B. W tym czasie wykonywałem także prace dla podmiotu brytyjskiego, było to
    formalnie ale stan tego dopiero ustalam. Chyba byłem ubezpieczony.
    C. W tym momencie złożyłem wsteczne ZWUA i wyrejestrowałem się ze składek
    preferencyjnych (05 70) ale nie złożyłem ZUA i nie zarejestrowałem się na
    składki normalne. Domyślam się (prawidłowo?), że jeśli sam nic nie zrobię to z
    urzędu naliczą mi normalne składki.
    D. W omawianym czasie de facto nie prowadziłem dg, nie prowadziłem żadnych
    czynności, nie było lokalu, pracowników, przychodów. DG nie wyrejestrowałem w UM.
    E. Proszę o zaniechanie morałów, że powinienem tym się zająć wcześniej. Wiem.
    Jednak ówczesny stan zdrowia mi nie pozwolił.

    1. Jak najlepiej to odkręcić? (prócz złożenia normalnych DRA z pełną składką i
    opłacenia tego)?
    2. Da się wyrejestrować wstecznie z 05 70 (co już zrobione) i nie rejestrować
    się na 05 10? Może opierając się na owych studiach i składkach zdrowotnych?
    3. Czy da się wyrejestrować z 05 70 albo 05 10 opierając się na fakcie
    ubezpieczenia brytyjskiego? Zdaje się będę musiał dostarczyć jakieś euro-świstek
    E101 dot. tego ubezpieczenia. Dobrze wyczytałem?

    4. A może inaczej z tego wybrnąć?

    z góry dzięki za rady
    pzdr