  • 11. Data: 2008-01-11 17:38:49
    Temat: Re: ZUS - składki za grudzien
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Jeśli chodzi o tę pólroczna, to bym raczej poszedł/zadzwonił do ZUS-u
    > i zapytał o stan konta. Jeśli jest nadwyżka to bym po prostu złożył
    > wniosek o zaliczenie na poczet. W rozporządzeniu jest chyba nawet, że
    > takie zaliczenie następuje z urzędu. To ci powinni powiedzieć. W tym
    > wypadku składanie DRA bym sobie już podarował.

    ok, dzieki za rade.

    > Nie rozumiem natomiast o jakim kilkudniowym spóżnieniu piszesz nowe
    > stawki rentowegobędą dopiero za styczeń 2008 - czyli DRA w lutym

    no jasne, pokielbasilo mi sie ze stawka placona w styczniu ale jeszcze za
    grudzien 2007.
    Dzieki za wyjasnienia.

    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski

  • 12. Data: 2008-01-14 13:59:58
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Mój oddział ZUS (Białystok) nie chciał w lipcu DRA - pani "w telefonie"
    powiedziała, że system sam tworzy "klony" z nowmi stawkami skł. rentowej.
    Graszka

  • 13. Data: 2008-01-14 16:35:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    GP w <news:fmfpv3$4lb$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Mój oddział ZUS (Białystok) nie chciał w lipcu DRA - pani "w telefonie"
    > powiedziała, że system sam tworzy "klony" z nowmi stawkami skł. rentowej.

    Za 9 lat sie okaże (albo przy najbliższym chorobowym), że "klonowanie" nie
    /wyjszło/ i trza złożyć zaległą deklarację (chorobowe i zwolnienie z
    płacenia składki za okres choroby się nie należy) oraz zapłacić frycowe.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2008-01-14 17:44:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > "klonowanie" nie /wyjszło/ i trza złożyć zaległą deklarację
    > (chorobowe i zwolnienie z płacenia składki za okres choroby się nie

    A ja po raz kolejny dopiszę w takim wątku
    skoro dokumentację trzeba i tak prowadzić, bo z tego zwolnienia nie ma
    to deklarację i tak trzeba wyprodukować - nie trzeba jej tylko składać
    -co szkodzi zatem ją wysłać czy to konieczne czy nie-
    to przecież tylko kilka kliknięć myszą, a ilu kłopotów się unika.
    (podstawa prawna do odszukania w archiwum)

  • 15. Data: 2008-01-15 07:58:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 18:44:26 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > to przecież tylko kilka kliknięć myszą, a ilu kłopotów się unika.
    > (podstawa prawna do odszukania w archiwum)

    Rozumiem, że piszesz o wysyłaniu "elektronicznym". Problemem jest coroczne
    załatwianie ceryfikatu płatnika. Od lipca (jeśli nic nie zmienią) dojdzie
    konieczność (i koszt) posiadania bezpiecznego podpisu.

    Gdybyś miał na myśli wysyłanie (składanie) papieru, to problem polega na
    przekłamaniach przy skanowaniu. Skutek jest taki, że taka błędnie
    zeskanowana deklaracja nie klonuje się i trzeba składać wyjaśnienai i
    korekty.

  • 16. Data: 2008-01-15 08:20:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > coroczne załatwianie ceryfikatu płatnika. Od lipca (jeśli nic nie
    > zmienią) dojdzie konieczność (i koszt) posiadania bezpiecznego

    Coroczne odnowianie certyfikatu da się przeżyć.
    Gorzej z tymi kwalifikowanymi podpisami od lipca.

> [...]
    > na przekłamaniach przy skanowaniu. Skutek jest taki, że taka błędnie
    > zeskanowana deklaracja nie klonuje się i trzeba składać wyjaśnienai i

    Sam skaładałem za dwa lata
    korekty elektronicznie do składanych DRA papierowych, bo w systemie były
    różne
    dziwne rzeczy zeskanowane, ateraz zapomniałem o tym problemie...

  • 17. Data: 2008-01-15 10:02:58
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-01-2008 o 09:20:45 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Sam skaładałem za dwa lata
    > korekty elektronicznie do składanych DRA papierowych, bo w systemie były
    > różne
    > dziwne rzeczy zeskanowane, ateraz zapomniałem o tym problemie...

    Czy czasem nie dałeś się wrobić? Bo z tego co mi mówił znajomy,
    to oni świadomie chcą korekt, żeby zepchnąć sprawę na płatnika,
    gdy tymczasem to jest ich zakichany obowiązek żeby dobrze dane do systemu
    wprowadzić. W końcu miałes chyba potwierdzone DRA-ki, wystarczyło pokazać
    i powiedzieć żeby się cmoknęli - dobrze mówię?

    pozdr,
    tommyz

  • 18. Data: 2008-01-15 11:22:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > systemu wprowadzić. W końcu miałes chyba potwierdzone DRA-ki,
    > wystarczyło pokazać i powiedzieć żeby się cmoknęli - dobrze mówię?

    Dobrze mówisz, ale jak chodzi o MOJE pieniądze
    (choć coraz mniej wierzę w emeryturę z ZUS),
    to wolę złożyć i wiedzieć, że jest w miarę poprawnie.