  • 11. Data: 2005-03-21 14:06:14
    Temat: Re: ZUS - niższe składki
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Andrzej CH" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
    news:d1mios$djg$1@polsl.gliwice.pl...

    > To wszystko wiem i zdaje sobie sprawe z plusów i minusów.
    > Nie wiem tylko jak te sprawe załatwic technicznie
    > i prosze o podpowiedzi.

    Bylo to omawiane wielokrotnie. Trzeba zawrzec umowe zlecenie z jakims
    innym podmiotem gospodarczym i z tego tytulu zglosic sie do
    ubezpieczen spolecznych, a wyrejestrowac z tytulu prowadzenia dg. Z dg
    zaplacisz wtedy tylko zdrowotne (ktorego wiekszosc i tak bedziesz mogl
    sobie odpisac od podatku dochodowego). Z umowy zlecenia bedziesz
    placil spoleczne oraz zdrowotne.

    Mysle, ze archiwum jest bardzo bogate w tym temacie, jesli cos jeszcze
    nie jest jasne.

  • 12. Data: 2005-03-21 15:22:13
    Od: Andrzej CH <s...@C...pl>

    > Bylo to omawiane wielokrotnie. ...........................
    >
    > Mysle, ze archiwum jest bardzo bogate w tym temacie, jesli cos jeszcze
    > nie jest jasne.

    Dzieki.Troche mnie oswieciłeś.
    Ale googluje intensywnie i jak na razie to bez rezultatów.
    Andrzej

  • 13. Data: 2005-03-21 15:53:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Dzieki.Troche mnie oswieciłeś.
    > Ale googluje intensywnie i jak na razie to bez rezultatów.
    > Andrzej

    Ale nie szukaj na stronach www, tylko w archiwum tej grupy
    dyskusyjnej, np.:
    http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&q=ZUS+umowa+zl
    ecenie+dzialalnosc+gospodarcza+group%3Apl.soc.prawo.
    podatki
    plus inne kombinacje slow kluczowych.

    marekz

  • 14. Data: 2005-03-21 19:26:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005, mariposa doux wrote:

    >+ skladki na zus. Wszystko gra pieknie i jestes zadowolony jasli na DG nie
    >+ zarabiasz kasy jakiejs sporej. Gdy zas zaczynasz zarabiac, okazuje sie,
    >+ ze zaczynaja ci wychodzi duze podatki do placenia. Co jak co, ale 700 zl
    >+ kosztow miesiecznie ZUS moze wygenerowac. I tu dylemat - placic na ZUS
    >+ czy placic podatek. Z ZUSu teoretycznie masz pozniej emeryture.

    No, akurat "zmiana podstawy" (tj. wybór *innego* źródła składki,
    czyli przeniesienie jej "na DG") zabroniony nie jest :)
    Rozumiem że nie lubisz łazić do ZUSu (też nie lubię od czasu
    jak mi kazali papier przepisywać "bo ma być DRUKOWANYMI
    literami" - a chodziło o WIELKIE litery :>) ale bez przesady :)
    A pewnie rezygnację ze zlecenia za 100 zł też się da załatwić ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)