  • 21. Data: 2003-02-09 21:07:30
    Temat: Re: ZUS i Platnik...
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > nie rozumiem w czym problem (w US nie miałem potrzeby pytać)?
    > Pozdrawiam
    > hADeSik
    To ci się tylko wydaje. Teraz to i dla mnie jest proste. Ale kiedy wszedł
    taki przepis w życie, że:" składki na społeczne od składników od których
    idzie podatek nie mają wpływu na podatek" - czy jakoś tak to leciało, ale
    sens jest zachowany, trzeba było wtedy dowiedzieć się czekogolwiek w tym
    temacie w US.
    Nikt w tej instytucji nie mógł zrozumieć, że są składniki nieopodatkowane od
    których ktoś nalicza składki.
    A wyszło na to, że tego składnika nie ujmuje się przy liczeniu podatku,
    czyli pomija się składki na społeczne przy wyliczaniu podstawy.
    Tak więc jeżeli ktoś to nalicza, to musi naliczyć dwa razy składki na
    społeczne: raz na potrzeby ZUS i płatnika a drugi raz na potrzeby US i
    podatku.
    Na PIT-11 wykazuje się tak jakby ten składnik wogule nie był płacony.
    Teraz dla mnie jest to jasne, ale dwa lata temu, dla mnie, dla pań które to
    naliczają i dla pań w US, a także dla niektórych czasopism prawnych był to
    trudny temat bardzo różnie interpretowany.
    PawełJ

  • 22. Data: 2003-02-09 22:45:15
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od pawel J -----###
> [...]
    > Tak więc jeżeli ktoś to nalicza, to musi naliczyć dwa razy składki na
    > społeczne: raz na potrzeby ZUS i płatnika a drugi raz na potrzeby US i

    ciągle nie rozumiem...
    od wynagrodzenia za czas choroby nie nalicza się składek na
    ubezpieczenia społeczne, a tylko zdrowotne
    od tegoż wynagrodzenia nalicza się podatek
    zaliczkę na podatek zmniejsza się o składkę na zdrowotne
    *czy źle rozumuje* ?

    > Na PIT-11 wykazuje się tak jakby ten składnik wogule nie był płacony.

    nie rozumiem... czego nie ujmuje się na PIT-11 (ja akurat tego nie robie
    - dopytam jutro jak to jest u nas robione)?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 23. Data: 2003-02-10 17:51:39
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > ciągle nie rozumiem...
    Ty piszesz o chorobowym a ja o dodatku mieszkaniowym
    I chyba dlatego nie rozumiesz...
    PawełJ

  • 24. Data: 2003-02-10 20:12:07
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od pawel J -----###
    > Ty piszesz o chorobowym a ja o dodatku mieszkaniowym
    > I chyba dlatego nie rozumiesz...

    i to wszystko wyjaśnia ;-)
    zacytowałeś mój przykład z chorobowym pisząc o wyliczeniu 'owego
    dodatku' i dlatego się nie zrozumieliśmy...