  • Data: 2007-02-07 11:17:21
    Temat: ZUS-US-NFZ
    Od: "doktorek" <q...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    z dniem 1 lutego jestem emerytem. rowniez z dniem 1 lutego zawiesilem moja
    dzialalnosc gospodarcza (bo szkoda mi jej likwidowac).
    oprocz emerytury udalo mi sie dostac robote na umowe zlecenie na czas
    okreslony - 3 miesiace.

    zglaszajac zawieszenie dzialanosci gospodarczej w urzedzie skarbowym -
    trzeba wyrejestrowac platnika ubezpieczenia zdrowotnego w ZUS-ie by nie
    placic tej skladki ok.170 pln na ubezpieczenie zdrowotne z tytulu
    prowadzenia dzialalnosci gospodarczej.

    Dosyc uprzejma pni w Zusie powiedziala mi, ze gowno prawda i nawet jak mam
    zawieszona dzialanosc gospodarcza to MUSZE PLACIC TE SKLADKE 170 PLN , co
    miesiac, zadnych dochodow z tej firmy a skladke mam bulic. I tak podobno
    jest od wakacji.

    Czy ktos moze to potwierdzic lub mi pomoc, co mam zrobic by tego nie placic.
    Nie chce likwidowac firmy. Przeciez skladke pobieraja mi z emerytury, z
    umowy zlecenia ale zawieszona firma nie ma zadnego dochodu.