  • 1. Data: 2009-11-11 22:33:24
    Temat: Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Witam grupowiczów,
    Jest taka sprawa że jest sobie pracownik który dostaje 1500zł
    pensji do ręki miesięcznie, pracuje na czarno. Pracodawca
    chciałby go zatrudnić 'na biało'. Płacić mu nadal 1500zł do ręki
    ale pytanie ile będzie go to dodatkowo kosztowało? Rozumiem że
    wypłata pracownika który ma umowę z pracodawcą jest wliczana w
    koszty i pomniejsza podateki więc prosiłbym też o uwzględnienie.
    Czyli ile więcej wyda pracodawca zakładając że chce żeby
    pracownik miał też 1500 na rękę.

  • 2. Data: 2009-11-11 22:42:42
    Temat: Re: Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    morghul napisal:
> [...]
    > koszty i pomniejsza podateki więc prosiłbym też o uwzględnienie.
    > Czyli ile więcej wyda pracodawca zakładając że chce żeby

    Do tej pory wydawal ok. 1830, teraz wyda 2441.
    Czyli koszty mu wzrosna o 611.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-11 22:50:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Do tej pory wydawal ok. 1830, teraz wyda 2441.

    Wydawał 1500zł. Wliczasz podatek? Po co. Fakt zatrudnienia kogoś na
    czarno jest neutralny podatkowo.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-11-11 22:58:29
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 11 Lis, 23:42, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Do tej pory wydawal ok. 1830, teraz wyda 2441.
    > Czyli koszty mu wzrosna o 611.

    Raczej - do tej pory wydawal na pracownika 1500, a teraz wyda ok 2440,
    zakladajac, ze nie zatrudnia pow 20 pracownikow (zfss czy jak to sie
    teraz nazywa).

    Z kolei po wpisaniu w koszty tych 2440 odpisze sobie od podatku ok 460
    zl - ergo miesieczne koszty efektywnie mu wzrosna o 480 mcznie
    (zakladam, ze nie jest deficytowy i ma z czego odliczac).

    Wszystko w/w oczywiscie ma charakter przyblizony.

    No i oczywiscie bedzie musial teraz obowiazkowo placic za n pierwszych
    dni chorobowego i za czas urlopu, a nie wiem czy dotychczas za to
    placil.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2009-11-11 23:06:18
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

> [...]
    >2440,
    >zakladajac, ze nie zatrudnia pow 20 pracownikow (zfss czy jak to

    Ale de facto od tych 1500zł które płacił płacił też podatek bo z
    punktu widzenia US były to jego dochód, czyli ile mógłby odliczyć
    od tych 1500zł gdyby były dla niego kosztem? 22%VAT i 19
    dochodewego?

> [...]
    >zl - ergo miesieczne koszty efektywnie mu wzrosna o 480 mcznie
    >(zakladam, ze nie jest deficytowy i ma z czego odliczac).

    Ma z czego.

> [...]

    >pierwszych
    >dni chorobowego i za czas urlopu, a nie wiem czy dotychczas za

    To nie ma znaczenia.

    Nie ukrywam że chodzi mi przedewszystkim o finansowe różnice
    między stanem obecnym a sytuacją kiedy pracownik jest na umowie.

  • 6. Data: 2009-11-11 23:22:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    morghul pisze:

    > Ale de facto od tych 1500zł które płacił płacił też podatek bo z punktu
    > widzenia US były to jego dochód, czyli ile mógłby odliczyć od tych
    > 1500zł gdyby były dla niego kosztem? 22%VAT i 19 dochodewego?

    Podatek od tych 1500zł płacił by bez względu na to, czy pieniądze te
    wypłacił na czarno komuś, czy przepił, czy wydał na inne swoje wydatki.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-12 00:30:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ale de facto od tych 1500zł które płacił płacił też podatek bo z punktu
    > widzenia US były to jego dochód, czyli ile mógłby odliczyć od tych 1500zł
    > gdyby były dla niego kosztem? 22%VAT i 19 dochodewego?

    Jaki VAT?
    Nie ma tam zadnego VAT-u przeciez.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-11-12 00:39:14
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    > Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki VAT?
    > Nie ma tam zadnego VAT-u przeciez.

    nie napisał że na umowie o pracę.
    może na umowie z tytułu samozatrudnienia, wtedy VAT jak najbardziej jest

    macso

  • 9. Data: 2009-11-12 08:08:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > Wydawał 1500zł. Wliczasz podatek? Po co. Fakt zatrudnienia kogoś na
    > czarno jest neutralny podatkowo.

    Nie jest. Liczy sie roznice w cashflow. Ile z kasy wydales wczesniej,
    a ile wydasz teraz.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-11-12 09:17:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Nie jest. Liczy sie roznice w cashflow. Ile z kasy wydales wczesniej,
    > a ile wydasz teraz.

    Wcześniej wydałem 285zł na podatek, a po zatrudnieniu kogoś wydam 1500zł
    i 285zł na podatek.

    Czyli zatrudnienie kogoś kosztuje mnie dokładnie 1500zł.

    --
    Liwiusz