  • Data: 2002-04-02 09:35:26
    Temat: Wyngarodzenia, ZUS, US
    Od: "Qubeczek" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    zatrudniłem na początku marca osobę, zarejestrowałem w ZUS, jednak pensje
    wypłacam 2 kwietnia. Stąd moje pytania:
    1.) Co umieścić na deklaracjach ZUS za marzec, i czy w ogóle mam takowe
    składać ( ponoć liczą się pensje wypłacone w danym miesiącu, a nie należne,
    w związku z czym jeśli wypłacam w kwietniu, to niby składki płacę dopiero w
    maju, mam rację ?)
    2) Co mam złożyć na PIT-4 ? Czy w ogóle składać za marzec, a jeśli tak, to
    czy zerowe czy uwzględniać tą pensje należną, lecz nie wypłaconą ?
    3) Czy pensję tą wrzucam w koszty za marzec, czy za kwiecień ( pełna
    księgowość ) ?

    Aby było ciekawiej, w marcu osoba ta przyniosła mi tygodniowe L4. Jak to
    rozliczyć z ZUS'em ?

    Ogólnie jak się rozlicza pensje należne za miesiąc x, a płacone w x+1 ?

    Z góry dzięki za sugestie

    Kuba