  • 1. Data: 2004-03-15 11:07:53
    Temat: Wynajem mieszkania i termin wypowiedzenia
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    Witam
    Od 2,5 roku wynejmujemy mieszkanie.
    Umowe mamy podpisana do konca wrzesnia i chcielibysmy ja rozwiazac.
    Zastanawiam sie jakie sa terminy wypowiedzienia takiej umowy?
    miesiac?

    olga

    --
    http://www.olga.prv.pl -----> o Rosji, latającym Pikusiu i nie
    tylko

  • 2. Data: 2004-03-15 19:30:51
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i termin wypowiedzenia
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

> [...]
    > Umowe mamy podpisana do konca wrzesnia i chcielibysmy ja rozwiazac.
    > Zastanawiam sie jakie sa terminy wypowiedzienia takiej umowy?

    a jak masz napisane w umowie ?
    zwykle wypowiedzenie sklada sie miesiac wczesniej

  • 3. Data: 2004-03-16 08:44:00
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    > a jak masz napisane w umowie ?

    Wlasnie nie mam

  • 4. Data: 2004-03-16 10:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Wilhelmina wrote:
    [...i Olga...]
> [...]
    >+ > > Umowe mamy podpisana do konca wrzesnia i chcielibysmy ja rozwiazac.
    >+ > > Zastanawiam sie jakie sa terminy wypowiedzienia takiej umowy?

    Hm... sugeruję że to NTG ("a o który podatek chodzi ?") :)

    A moim zdaniem (a raczej tej wersji K.C. którą mam na HDD) to
    nie ma szans - art. 673:

    +++
    § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujšcy,
    jak i najemca mogš wypowiedzieć najem w wypadkach okreœlonych w umowie.
    ---

    Dla ścisłości to prawnicy lubią rozróżniać różne określenia i nie wiem
    czy "rozwiązać" to to samo co "wypowiedzieć" - w każdym układzie IMHO
    zadziała technologia: "jak nie kijem go to pałką" - znaczy wynajmujący
    będzie miał prawo do dochodzenia być może nie zapłaty, ale odszkodowania
    za "zerwanie" umowy (w tej samej wysokości rzecz jasna).
    Różnica oczywiście *jest* - bo jak nie wypowiesz ("nie da się") tylko
    mu powiesz że od jutra nie mieszkasz "i ma odebrać mieszkanie" to on może
    pewnie znaleźć z tego tytułu *dodatkowe* koszty...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)