  • 1. Data: 2004-08-13 08:53:09
    Temat: Wykup samochodu?
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Witam i proszę o pomoc!
    Wykupiłam samochód osobowy po okresie leasingu. Jak mam rozumieć przepis
    mówiący o odpisie kwoty VAT mówiący o 5000 zł? Na fakturze VAT wynosi:
    1023,77, czy odpisuję całość? (bo nie przekracza 5000 zł) czy też połowę z
    tej kwoty tj. 511,88?
    Zaznaczam, że od rat leasingowych również po 1.05. VAT nie odpisywałam.
    Z góry dziękuję
    Baśka

  • 2. Data: 2004-08-13 09:02:47
    Temat: Re: Wykup samochodu?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Baśka napisał:
> [...]
    > tej kwoty tj. 511,88?
    > Zaznaczam, że od rat leasingowych również po 1.05. VAT nie odpisywałam.

    Przepis mówi że mozna odliczyć połowę, nie więcej niż 5tys.
    To chyba dość jasne?
    Masz prawo doliczyc połowe VAT i to jest zasadnicze postanowienie
    ustawy. Dodatkowo gdyby ta polowa przez przypadek wynosiła ponad 5tys to
    redukujesz odliczenie do 5 tys.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-08-13 09:36:17
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    dzięki, jak to dobrze że Maddy nie jest na urlopie i czuwa....
    Baśka

  • 4. Data: 2004-08-13 09:48:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Baśka napisał:

    > dzięki, jak to dobrze że Maddy nie jest na urlopie i czuwa....

    A co to jest urlop?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-08-13 10:07:52
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

    > A co to jest urlop?
    >
    > Maddy

    No wlasnie....

    A przy okazji..
    jesli zakup ST sluzy sprzedazy opodatkowanej i zwolnionej
    to co z owa "polowa" ?

    no bo jakprzez 5 lat mam np 10% zwolnionej sprzedazy,i kupuje st
    za 40 000 + 8 800 VAT to moge odlizcyc 90 % oeego VAT...
    no ale jesli ten ST to autko (np skoda fabia) to 50% z calosci,
    czy z tych 90% ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-08-13 10:18:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

> [...]
    > za 40 000 + 8 800 VAT to moge odlizcyc 90 % oeego VAT...
    > no ale jesli ten ST to autko (np skoda fabia) to 50% z calosci,

    Bogus, bój sie boga, nie w piątek trzynastego.

    Ale pytanie jest istotne... pomysle jak mi rwa kulszowa da żyć w końcu ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-08-13 15:24:54
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Mam to samo :)

    Stasiek

  • 8. Data: 2004-08-13 22:21:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2004, Maddy wrote:

    > + Użytkownik Baśka napisał:
    > +
    > + > dzięki, jak to dobrze że Maddy nie jest na urlopie i czuwa....
    > +
    > + A co to jest urlop?

    To jest taki stan, w którym zabierasz się do zaplanowanego lenistwa,
    przekopywania działki, wyjazdu do lasu tudzież 1315 innych rzeczy
    przypadkiem nie związanych z twoją działanością zawodową - i w momencie
    jak ci się wydaje że możesz mieć wszystkich "gdzieś" okazuje się
    że na wczoraj trzeba coś zrobić... a kto inny twierdzi że całkiem
    co innego, ale na przedwczoraj !
    Co, urlopu nie miałaś ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-08-18 05:45:31
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > jak ci się wydaje że możesz mieć wszystkich "gdzieś" okazuje się
    > że na wczoraj trzeba coś zrobić... a kto inny twierdzi że całkiem

    A to bardzo ciekawe!

    Nie za bardzo pamiętam jak to jest na urlopie, ale zawsze myślałem, że to
    czas na nadrobienie zaległości w pracy i przepisach.
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński