  • 1. Data: 2003-02-15 10:04:16
    Temat: Wykończenie mieszkania a ulga budowlana
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam

    Dwa lata temu wnisłem wkład do spółdzielni mieszkaniowej i ten wkład odliczałem
    sobie w ostatnich zeznaniach w ramach ulgi budowlanej.

    W tym roku poniosłem koszty związane z jego wykończeniem.
    Czy mogę te koszty odliczyć w tym roku od podatku.
    I drugie: do odliczenia z poprzednich lat pozostało mi sporo, czy w danym roku
    podatkowym (w którym nie poniosłem żadnych kosztów) mogę odliczyć tą zaległą
    kwotę?

    Proszę o pomoc
    Jacek

  • 2. Data: 2003-02-15 12:56:23
    Temat: Re: Wykończenie mieszkania a ulga budowlana
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | W tym roku poniosłem koszty związane z jego wykończeniem.
    | Czy mogę te koszty odliczyć w tym roku od podatku.

    Tak, ale jeśli dobrze pamiętam, to po odbiorze mieszkania wydatki wliczasz w
    ulgę remontową.

> [...]
    roku
    | podatkowym (w którym nie poniosłem żadnych kosztów) mogę odliczyć tą

    Tak. Ale nie jako wydatki, tylko przenosząc odliczenie z poprzedniego roku.
    W PIT-D jest taka rubryka.

  • 3. Data: 2003-02-17 07:43:51
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...onet.pl>

    > Tak, ale jeśli dobrze pamiętam, to po odbiorze mieszkania wydatki wliczasz
    > ulgę remontową.

    W ramach dużej ulgi odliczasz wydatki poniesione na zakup mieszkania i jego
    wykończenie do momentu zasiedlenia mieszkania (czyli zwykle jeszcze jakiś
    czas po odbiorze). Dalsze koszty wykończenia możesz rozliczać w ramach ulgi
    remontowej, jeśli masz tytuł prawny do mieszkania.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2003-02-18 19:25:50
    Temat: Co można odliczyć w ramach ulgi budowlanej
    Od: p...@p...onet.pl

    Dziękuję za pomoc,

    mam jeszcze jedno pytanie:
    Mam sporo rachunków związanych z rzeczonym wykończeniem mieszkania
    (za gips, farby, płytki ceramiczne, klej, fugi, drzwi, parapety etc., etc..)
    Gdzie znajdę informację, jakie wydatki mogę odliczyć, a jakich mi nie wolno.
    Generalnie wszystko wiązało się z robotami budowlanymi, ale mam też rachunek za
    kuchnenkę gazową (w sklepie sprzedawca zarzekał się, że można ją odliczyć).
    Może istnieje jakieś rozporządzenie na ten temat.

    Proszę o pomoc
    Jacek

  • 5. Data: 2003-02-19 09:57:20
    Temat: Re: Co można odliczyć w ramach ulgi budowlanej
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    odliczyć).
    > Może istnieje jakieś rozporządzenie na ten temat.

    Nie istnieje.

    Istnieje dla ulgo remontowej i na ogol podatnicy uznaja,
    ze jak do remontu sie nadaje, to do bueowy tez.

    Boguslaw