  • 1. Data: 2002-08-12 11:28:21
    Temat: Wydatki zony na remont "mojego" mieszkania ??
    Od: "Jacek Pytowski" <j...@b...com.pl>

    Mam taki problem:

    1. Posiadam wlasnosciowe mieszkanie - prawo wlasnosci na siebie
    2. Od poczatku roku prowadze jego remont i zbieram faktury
    3. Ozenilem sie w lipcu
    4. Nadal remontuje mieszkanie
    5. Chcialbym odliczyc sobie co nieco od podatku, tylko, ze
    z zona razem rozliczac sie nie bede mogl, a sam mam bardzo
    male zarobki. Moja zona ma juz znacznie wieksze,
    wiec z tad moje pytanie czy:
    Mozemy brac faktury na zone i bedzie ona mogla
    je sobie odliczyc od podatku (przypominam mieszkanie
    jest na mnie i obecnie oboje jestesmy gdzie indziej zameldowani),
    lub czy mamy je brac nadal na mnie i bede je mogl odliczyc
    jeszcze w nastepnych latach ?

    Jesli tylko ktos cos wie to bardzo prosze pomozcie !

    --
    POZDRAWIAM

    j...@l...pl
    Jacek Pytowski

  • 2. Data: 2002-08-12 13:10:49
    Temat: Re: Wydatki zony na remont "mojego" mieszkania ??
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >        jest na mnie i obecnie oboje jestesmy gdzie indziej zameldowani),
    >        lub czy mamy je brac nadal na mnie i bede je mogl odliczyc

    Mialem podobny problem. Z tym ze to ona miala mieszkanie a ja wiecej
    zarabialem :-)
    Ja rozwiazalem to w ten sposob, ze dalej jej darowizne. Wtedy jeszcze darowizny
    byly zwolnione z opodatkowania, ale jesli Twoja zona jest w wyzszym progu to
    warto sie zastanowic. Wtedy ona schodzi z progu, a ty zyskujesz kase, ktora
    mozesz przeznaczyc na remont, a raczej zyskujesz podatek, ktory mozesz odzyskac.

    Jesli cos pomylilem to mam nadzieje, ze ktos mnie poprawi.

  • 3. Data: 2002-08-13 07:23:46
    Od: "Dariusz Buba" <d...@s...pl>

> [...]
    > jest na mnie i obecnie oboje jestesmy gdzie indziej zameldowani),
    > lub czy mamy je brac nadal na mnie i bede je mogl odliczyc

    Zameldowanie, oraz to, ze jestescie malzenstwem od lipca nie ma chyba
    znaczenia.
    (pod warunkiem, ze nie zawarliscie intercyzy).
    Nie macie prawa do wspolnego rozliczania, ale i tak skladacie jeden PIT-D,
    na ktory nanosicie wasze wspolne wydatki. Na kogo jest faktura tez nie ma
    znaczenia.

    Darek