  • 1. Data: 2007-03-30 00:12:58
    Temat: Wpadka z VAT?
    Od: nn3dx <n...@o...pl.usun.to>

    Przeglądając grupy trafiłem na coś, co mnie bardzo zaniepokoiło. Chodzi
    o warunki zwolnienia z VAT.

    Prowadzę DG od 1.10.2006. Nie rejestrowałem się jako VATowiec. Kwota
    zwalniająca to 39.200 zł czyli 9800 mi wyszło na 3 m-ce.
    I tu zauważyłem problem, bo pierwszej sprzedaży (usługi) dokonałem
    30.11.2006. Jak wyczytałem liczy się okres sprzedaży :/ czyli mój limit
    to 3266 zł ??

    Czy jak zrobię umowę, w której napiszę
    "administracja stroną internetową w okresie od 01.10.2006 do 30.11.2006"
    to będzie już ok?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2007-03-30 00:16:27
    Temat: Re: Wpadka z VAT?
    Od: nn3dx <n...@o...pl.usun.to>

    nn3dx napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy jak zrobię umowę, w której napiszę
    > "administracja stroną internetową w okresie od 01.10.2006 do 30.11.2006"

    Nie napisałem najważniejszego, że za cały rok 2006 mam sprzedaż na 5800.

  • 3. Data: 2007-03-30 06:47:37
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Witaj,

    nn3dx napisał(a):

    > Nie napisałem najważniejszego, że za cały rok 2006 mam sprzedaż na 5800.

    Niech się jeszcze wypowiedzą mądrzejsi, ale wg mnie jeśli
    limit jest 39.200, to tego się radzę trzymać. Nie ma limitów
    miesięcznych na VAT, tylko roczny i zaraz jak go przekroczysz
    to musisz się zadeklarować jak VATowiec.

    pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2007-03-30 07:02:23
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 30-03-2007 o 08:47:37 Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > miesięcznych na VAT, tylko roczny i zaraz jak go przekroczysz
    > to musisz się zadeklarować jak VATowiec.

    nie masz racji. dla rozpoczynających działalność w danym roku
    limit jest proporcjonalny niestety.

    Piotr

  • 5. Data: 2007-03-30 07:38:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.03.2007 nn3dx <n...@o...pl.usun.to> napisał/a:

    > Nie napisałem najważniejszego, że za cały rok 2006 mam sprzedaż na 5800.

    No dobra, ale co Ci da jakaś "umowa"? Chodzi o to, ile miałeś przychodu.
    Jeśli będzie kiedyś kontrola w podatku dochodowym, to oni to zauważą (wiedzą,
    czego szukać u takich jak Ty) i dadzą znać kolegom z kontroli VAT. :(
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2007-03-30 11:40:22
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    PiotrB. napisał(a):

    > nie masz racji. dla rozpoczynających działalność w danym roku
    > limit jest proporcjonalny niestety.

    Dzięki za wyjaśnienie i przepraszam za wprowadzenie w błąd.
    Jednak podatki to naprawdę skomplikowana dziedzina.

    Marcin

  • 7. Data: 2007-04-03 16:59:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 30 Mar 2007 02:12:58 +0200, nn3dx <n...@o...pl.usun.to> wrote:

> [...]
    >
    >Czy jak zrobię umowę, w której napiszę
    >"administracja stroną internetową w okresie od 01.10.2006 do 30.11.2006"
    No to faktura za 01-31.10.2006 powinna byc wystawiona :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl