  • 11. Data: 2008-11-28 15:29:38
    Temat: Re: WNT a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BuKoX wrote:

    > A jeśli nie jest to WNT bo jest to usługa a nie towar to co to
    > zmienia? Faktury są od kontrahenta z UE i są wystawiane w polskich
    > złotych.

    W sensie rachunków w rozliczeniu VAT niewiele zmienia,
    ale od strony papierkologii jest trochę różnicy w nabyciu towaru i usługi.

  • 12. Data: 2008-11-28 15:32:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-11-2008 o 15:40:57 BuKoX <b...@g...pl> napisał(a):

    > A jeśli nie jest to WNT bo jest to usługa a nie towar to co to zmienia?
    > Faktury są od kontrahenta z UE i są wystawiane w polskich złotych.

    1. Nie wpisujesz tego na kwartalnej informacji podsumowującej
    2. Wykazujesz w innej rubryce VAT-7
    3. Masz najpewniej inny moment powstania obowiązku podatkowego
    i być może troche inne zasady wystawienia fvat

    I pewnie coś by się jeszcze znalazło.

    Natomiast najprawdopodobniej reguła ogólna jest taka sama - naliczasz,
    odliczasz i przy sprzedaży naliczasz :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2008-11-28 16:21:23
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast najprawdopodobniej reguła ogólna jest taka sama - naliczasz,
    > odliczasz i przy sprzedaży naliczasz :-)

    Czyli podsumowując przy zakupie naliczam/odliczam i wychodzę z VAT-em na
    0 a następnie naliczam 22% i tyle oddaje do US. Rozumiem, że nie ma
    sposobu obejścia 0% VAT-u z zakupu tak abym mógł mniej oddać do US?

    pozdrawiam...

    --
    __ __ ______________________________ __ ___
    |__\ | | |_/ / \ \_/ Blog: http://bukox.pl | |\ | |_ |

  • 14. Data: 2008-11-28 16:45:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BuKoX wrote:

    > Czyli podsumowując przy zakupie naliczam/odliczam i wychodzę z VAT-em
    > na 0 a następnie naliczam 22% i tyle oddaje do US. Rozumiem, że nie ma
    > sposobu obejścia 0% VAT-u z zakupu tak abym mógł mniej oddać do US?

    Tyle tłumaczenia i wszystko na nic...
    Jakie obejście 0% VAT z zakupu?
    Przecież zakup opodatkowałeś 22% a nie 0% w fakturze wewnetrznej.
    Pomysl, że gdybyś zakupił tę usluge w kraju, to finasowo
    (w rozliczeniu VAT) efekt miałbyś taki sam - tylko teraz - przy imporcie
    usług czy WNT-
    całość płacisz przy sprzedaży do skarbówki, a przy nabyciu krajowym
    płaciłbyś do US
    rożnicę a resztę temu od którego kupiłeś.

    Masz kredyt od Państwa na część kwoty VAT i jeszcze chcesz coś
    obejść?

  • 15. Data: 2008-11-28 22:27:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, cef wrote:

    > Tyle tłumaczenia i wszystko na nic...
    > Jakie obejście 0% VAT z zakupu?

    Prosto - myśli o kupieniu tam gdzie ma niższy VAT.
    Co śmieszniejsze w rzadkich przypadkach to działa - jeśli sprzedawca
    mieści się w limicie "sprzedaży zagranicznej" a nabywca jest z VAT
    zwolniony.
    Nie wiem jaki w tej chwili jest najniższy VAT w .ue - dolny
    "dopuszczalny" limit (każde państwo może sobie przyjąć jak chce)
    to 15%, ale np. Irlandia miała jakiś czas 7% (stawki *podstawowej*)
    bo tyle wynegocjowali przy wejściu do UE (ta.... już widzę jak
    ktoś sobie wyobraża że Polska przy wejściu do UE negocjowałaby
    NIŻSZE podatki...)

    > Przecież zakup opodatkowałeś 22% a nie 0% w fakturze wewnetrznej.
    > Pomysl, że gdybyś zakupił tę usluge w kraju, to finasowo
    > (w rozliczeniu VAT) efekt miałbyś taki sam

    To prawda.
    Ale jakby kupił za granicą to już niekoniecznie :D

    > Masz kredyt od Państwa na część kwoty VAT i jeszcze chcesz coś
    > obejść?

    AFAIR ostatnio Niemcy podnieśli stawkę VAT, ale po częsci tak to
    działało. Jak polski fiskus chciał 22% a niemiecki 16%, to nawet
    w pewnym zakresie opłacało się otworzyć sklep wysyłkowy w .de,
    wysyłać towar do .de, zapłacić MNIEJ do ich budżetu i stamtąd
    sprzedawać klientom w .pl (polski budżet dostawał "nic").

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-11-30 10:01:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Prosto - myśli o kupieniu tam gdzie ma niższy VAT.

    Chyba nie rozumiem do czego zmierzasz.
    Przecież VAT naliczy od tego zakupu wg przepisów krajowych.

    > To prawda.
    > Ale jakby kupił za granicą to już niekoniecznie :D

    Chyba nadal nie rozumiem.
    Stawka VAT w zakupie na ten towar za granicą nie ma tu znaczenia,
    tylko taka jaka w Polsce obowiązuje

> [...]
    > wysyłać towar do .de, zapłacić MNIEJ do ich budżetu i stamtąd
    > sprzedawać klientom w .pl (polski budżet dostawał "nic").

    A to już zupełnie inna kwestia - prowadzenia sprzedaży
    i opodatkowania się z tytułu tej sprzedaży w innym kraju.

  • 17. Data: 2008-12-01 09:47:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2008, cef wrote:

    > Chyba nie rozumiem do czego zmierzasz.
    > Przecież VAT naliczy od tego zakupu wg przepisów krajowych.

    Nie zawsze.
    Do limitu może go naliczać wg przepisów "lokalnych".
    Wystarczy, jeśli podmiotu nabywający będzie zwolniony z VAT w .pl

    > Chyba nadal nie rozumiem.
    > Stawka VAT w zakupie na ten towar za granicą nie ma tu znaczenia,
    > tylko taka jaka w Polsce obowiązuje

    Nie do końca.
    W limicie - art.10 ("Wewnštrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym
    mowa w art. 9, nie występuje...")

    Limit niski, ale po pierwsze nie odnosiłem się do dużych obrotów,
    a po drugie IMVHO "poszerzenie" limitu odrębnymi *dla VAT* podmiotami
    (S.C. :)) nie jest nielegalne.

    > A to już zupełnie inna kwestia - prowadzenia sprzedaży
    > i opodatkowania się z tytułu tej sprzedaży w innym kraju.

    Może nie dość wyraźnie napisałem, ale co innego mogłem mieć na myśli?
    :)

    pzdr, Gotfryd