  • Data: 2008-02-13 08:38:15
    Temat: WITAM
    Od: aniuka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam problem i bardzo bym prosiła o rozwikłanie mojego dylematu. Od
    niedawna poproszono mnie bym zajęła się prowadzeniem rozliczania
    druków ZUS i obliczeniem podatków. No i po małym przeszkoleniu przez
    księgową zaczęłam się tym zajmować ale jakoś nie bardzo mi pasuje to
    co ona mi przekazała na temat odprowadzania podatku od pracownika i
    składki na ubezpieczenie zdrowotne. A mianowicie rozchodzi się o to,
    że jak wiadomo przy pół etatu nie odprowadza się podatku i to jest
    zrozumiałe ale nie rozumiem dlaczego niby składki zdrowotnej się przy
    tym nie opłaca przecież to nie powinno mieć z tym nic wspólnego i
    powinno się odprowadzać 9% na ubezpieczenie zdrowotne. Księgowa
    twierdzi, że nie można opłacać składki zdrowotnej jeśli nie wychodzi
    podatek. Kto ma rację bo ja już po prostu zgłupiałam i tak na chłopski
    rozum wydaje mi się, że to ja mam rację a nie ona, z drugiej strony to
    ona jest przeszkolona w księgowości i ma duży staż pracy. Błagam
    pomóżcie mi to pojąć. Pozdrawiam Ania