  • 1. Data: 2003-01-21 20:01:53
    Temat: VAT w umowie z deweloperem
    Od: "Marudzik" <m...@p...onet.pl>

    W 2002r. stawka VAT na mieszkania wzrosła z 0% na 7%. Wg umowy z deweloperem
    zawartej w 2001r. całkowita cena mieszkania wynosi x i zawiera odpowiednią
    stawkę podatku VAT. Wzrost ceny przewidziany jest w 2 wypadkach (zależnych
    od kursu $ i wsk. Sekocenbud), żadnej wzmianki o zmianie ceny w przypadku
    wzrostu VAT-u. Kto powinien zapłacić 7% VAT od rat płaconych w 2002 i
    2003r.? Moim zdaniem deweloper, bo cena na którą się ze mną umówił już
    zawiera VAT. Tymczasem dostałam fakturę na 7% kwoty raty (rata została
    powiększona o 7%, a powinna zostać raczej podzielona na cenę dla dewelopera
    i VAT). Co o tym myślicie? Jeśli mam rację, to jak do niej "przekonać"
    dewelopera?

    Marudzik