  • 1. Data: 2006-12-20 21:09:59
    Temat: VAT plus RYCZAŁT ?
    Od: "barts" <b...@g...com>

    witam
    mam pytanie jezeli spoznilem sie przelac o 1 tydzien pieniadze za VAT
    do US to czy jest jakas kara? oraz nastepne pytanie jestem na ryczalcie
    i sprawdzilem ze kilka miesiecy zapomnialem oddac podatek dochodowy,
    czy to jest jakis problem dla US bo np moj znajomy placi podatek
    dochodowy raz na rok i wszystko jest ok,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-21 09:28:37
    Temat: Re: VAT plus RYCZAŁT ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 20 Dec 2006 13:09:59 -0800, barts napisał(a):

> [...]
    > czy to jest jakis problem dla US bo np moj znajomy placi podatek
    > dochodowy raz na rok i wszystko jest ok,

    Rozumiem, że deklaracje VAT-7 złożyłeś w terminie.
    Nie ma kary za jednorazowe opóźnienie wpłaty, trzeba tylko zapłacić
    odsetki. Gdy kwota odsetek jest niższa niż 6,60 zł, to się ich nie płaci.
    Gorzej wygląda dochodowy - jak ktoś się uprze to uzna te kilka miesięcy
    za uporczywe niepłacenie podatków. A za to grozi grzywna.

    O znajomym się nie wypowiadam, bo za mało o nim napisaleś.

  • 3. Data: 2006-12-21 17:28:26
    Od: "barts" <b...@g...com>

    znaomy jest tak samo na ryczalcie i prowadzi DG juz kilka lat i zawsze
    placi pod koniec roku i nie ma z tym zadnych problemow, a ta grzywna
    jakiej wysokosci moze byc?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-12-22 07:14:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Dec 2006 09:28:26 -0800, barts napisał(a):

    > znaomy jest tak samo na ryczalcie i prowadzi DG juz kilka lat i zawsze
    > placi pod koniec roku i nie ma z tym zadnych problemow, a ta grzywna
    > jakiej wysokosci moze byc?

    No to po prostu nie miał jeszcze kontroli, a z samych papierów (deklaracji
    z ryczałtu) nie wynika. w którym miesiącu był ten przychód. Wreszcie
    kiedyś kogoś w US może zdizwić, że DH prowadzi cały rok a przychody ma
    tylko na koniec roku. Wtedy kontrola pewna.

    Kodeks karny skarbowy:

    Art. 23. § 1. Wymierzając karę grzywny, sąd określa liczbę stawek oraz
    wysokość jednej stawki dziennej; jeżeli kodeks nie stanowi inaczej,
    najniższa liczba stawek wynosi 10, najwyższa - 720.

    § 3. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy, jego
    warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe;
    stawka dzienna nie może być niższa od jednej trzydziestej części
    minimalnego wynagrodzenia ani też przekraczać jej czterystukrotności.

    Art. 57. § 1. Podatnik, który uporczywie nie wpłaca w terminie podatku,
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.