eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT od paliwa (sam.osobowy)...może nie jest aż tak źle??? › VAT od paliwa (sam.osobowy)...może nie jest aż tak źle???
    From: "Mateusz M." <m...@k...poznan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT od paliwa (sam.osobowy)...może nie jest aż tak źle???
    Date: Thu, 14 Mar 2002 18:46:47 +0100

    Witam grupowiczów,

    i jednocześnie poddaję pod rozwagę brzmienie art 25 ust. 3a ustawy VAT:
    obniżenia podatku VAT nie stosuje się do nabywanych przez podatnika
    "paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu wykorzystywanych
    do napędu samochodów osobowych lub innych samochodów o dopuszczalnej
    ładowności do 500 kg"

    Zwracam uwagę że nie ma tu mowy o wymogu homologacji - ta pojawia się
    wyłącznie gdy mowa o zakupie samochodu, a nie paliwa.

    Tyle przepis. Brak przecinków i znaków interpunkcyjnych....pole do
    interpretacji?

    A praktyka? - mam (naprawdę, mogę podesłać skan dowodu) samochód osobowy
    który ma ładowność 527 kg. Mogę odliczac VAT od paliwa?
    Czy ograniczenie do 500 kg (którego przekroczenie powoduje niedziałanie
    całego przepisu ograniczającego odliczenie) dotyczy tylko i wyłącznie
    "innych samochodów" czy może też chodzi także o osobowe do 500 kg? (wiem
    oczywiście jaka jest interpetacja Urzędu Skarbowego :)))) )

    Osobiście uważam że mam prawo obniżyc VAT od zakupu paliwa do samochodu
    osobowego o ładowności powyżej 500 kg.

    A tych co wątpią odsyłam per analogiam do brzmienia innego (nowego)
    przepisu.
    Chodzi mi o art. 4 pkt. 2 lit. e "udzielenie licencji lub upoważnienie do
    korzystania z licencji oraz przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w
    rozumieniu przepisów prawa autorskiego - w odniesieniu do programu
    komputerowego"
    I podobnie. Czy odnośnik "- w odniesieniu do programu komputerowego" dotyczy
    całego art. 4 pkt 2 lit e czy tylko do jego fragmentu o upoważnieniu do
    korzystania z licencji oraz przeniesienia autorskiego prawa majątkowego w
    rozumieniu przepisów prawa autorskiego?

    Nasuwa mi się 2 wnioski:
    1) mogę odliczać VAT od paliwa do osobówki ponad 500 kg ładowności i
    jednocześnie udzielenie licencji do programu komputerowego jest opodatkowane
    22% VAT,
    albo:
    2) nie mogę odliczać VAT od paliwa do osobówki powyżej 500 kg, ale...
    udzielenie licencji do programu komputerowego nadal nie podlega ustawie
    VAT.....
    No cóż...
    chyba zwrócę się do US o pisemne wyjaśnienie w sprawie stosowania
    przepisów....zobaczymy jak z tego wybrną...

    Szczerze oczekuję polemiki na ten temat...
    pozdrawiam,
    Mateusz M.