  • 1. Data: 2002-05-08 11:42:33
    Temat: VAT od licencji ?
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie o VAT od licencji. Czy nie jest on inny niż VAT na towar ?
    Chodzi mi o płytę DVD i licencję do wypożyczania. W sklepach można kupić
    dwie wersje DVD, jedna bez licencji (tańsza) i druga z licencją (droższa). W
    obu wypadkach do ceny dolicza się 22% VAT, czy to ok ?

    pozdrowienia,
    Maras

  • 2. Data: 2002-05-08 11:52:19
    Temat: Re: VAT od licencji ?
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    2) usługach - rozumie się przez to:
    c) sprzedaż praw lub udzielanie licencji i sublicencji w rozumieniu
    przepisów prawa własności przemysłowej,
    e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów
    prawa autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego,

    czyli licencje na plyty dvd nie podlegaja pod ptu (sa zwolnione)

  • 3. Data: 2002-05-08 12:20:44
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

> [...]
    > prawa autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego,
    >
    > czyli licencje na plyty dvd nie podlegaja pod ptu (sa zwolnione)

    Czyli to uproszczenie formy sprzedaży jest niekorzystne dla klienta (dolicza
    mu się niesłusznie VAT), tak ?

  • 4. Data: 2002-05-08 13:48:26
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > dwie wersje DVD, jedna bez licencji (tańsza) i druga z licencją (droższa).
    > obu wypadkach do ceny dolicza się 22% VAT, czy to ok ?

    Oczywiście, że jest OK. Licencja jest na wypożyczanie. Tańsza licencja jest
    bez możliwości wypożyczania. Co więcej wypożyczanie płyt DVD jest również
    opodatkowane 22 VAT

    Adam

  • 5. Data: 2002-05-08 14:23:57
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    > Oczywiście, że jest OK. Licencja jest na wypożyczanie. Tańsza licencja
    jest
    > bez możliwości wypożyczania. Co więcej wypożyczanie płyt DVD jest również
    > opodatkowane 22 VAT

    Czyli od samej licencji też jest 22% VAT, tak ?

  • 6. Data: 2002-05-08 14:41:05
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > jest
    > >
    > Czyli od samej licencji też jest 22% VAT, tak ?

    Nowelizacja ustawy z 26/03/2002 (datę pisze z pamieci)

    Adam

  • 7. Data: 2002-05-08 15:05:53
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    > Nowelizacja ustawy z 26/03/2002 (datę pisze z pamieci)

    rozumiem, że to znaczy TAK.

    dzięki.

  • 8. Data: 2002-05-08 15:22:32
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > bez możliwości wypożyczania. Co więcej wypożyczanie płyt DVD jest również
    > opodatkowane 22 VAT

    nowelizacja, ktora weszla w zycie 26 marca 2002, wprowadzila
    opodatkowanie licencji na oprogramowanie,
    czy moglbys podac przepis, ktory wprowadza opodatkowanie udzielania
    licencji na wypozyczanie plyt dvd? (zakladam, ze chodzi o filmy,
    ew. muzyke, a nie oprogramowanie)

    wypozyczanie (czyli cos innego niz udzielenie licencji na wypozyczanie),
    jest opodatkowane stawka 22%, bo to zwykla usluga

    maras: jezeli to ja mam racje, to do ceny licencji nie dolicza
    sie podatku vat (czyli korzystniej dla nabywcy licencji)

  • 9. Data: 2002-05-08 21:12:16
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    > maras: jezeli to ja mam racje, to do ceny licencji nie dolicza
    > sie podatku vat (czyli korzystniej dla nabywcy licencji)

    Właśnie o to mi chodzi, bo w sklepie są do kupienia po prostu dwie wersje
    płyty DVD, każda ma inną cenę, ale jest to cena płyty (doliczany jest VAT) i
    wtedy nabywca jest w du.. bity, bo sama licencja (różnica w cenie) nie
    powinna być opodatkowana. Co prawda VAT mogę sobie odliczyć, ale to już inna
    kwestia...

    Osobiście też mi się wydaje, że nie powinna być opodatkowana, ale w gąszczu
    ustaw się raczej nie orientuje, a problem nie był nigdzie jeszcze
    dyskutowany.

  • 10. Data: 2002-05-11 09:08:00
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > maras: jezeli to ja mam racje, to do ceny licencji nie dolicza
    > sie podatku vat (czyli korzystniej dla nabywcy licencji)

    W sumie bez znaczenia. Bo jeśli wypożyczanie jest opodatkowane to vat od
    licencji jakby mnie nie rusza.

    Adam