    From: "Katka" <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT od egzemplarzy wystawowych, na jakiej podstawie?
    Date: Mon, 24 Nov 2003 18:56:22 +0100

    Mam następujący problem i może ktoś mi podpowie rozwiązanie.

    Firma produkująca pewne urządzenia, daje je swoim przedstawicielom
    (egzemplarze wystawowe), wedle ustawy powinna wystawić im fakturę VAT, ale
    nie może, bo de facto to ona im nie sprzedaje tych urządzeń tylko daje jako
    pokazowe żeby klienci mogli pooglądać, więc przedstawiciele nie chcą płacić
    za ten towar, co jest zrozumiałe a faktura by ich do tego zobowiązywała. I
    tu rodzi się pytanie jak odprowadzić VAT od tych urządzeń (faktura
    wewnętrzna nie wchodzi w grę bo przedstawiciel nie ma wtedy dokumentu na
    podstawie, którego otrzymał to urządzenie).
    Może niezbyt jasno to opisałam, ale mam nadzieje, że ktoś się spotkał z taką
    sytuacją i wie o co chodzi.

    Pozdrawiam
    Katka