  • 1. Data: 2002-10-17 12:58:00
    Temat: VAT na notebooki
    Od: "Arek" <a...@y...com>

    Witam

    Znajoma posiadająca także amerykańskie obywatelstwo chce tu kupić notebook. Czy przy
    wyjeździe za granicę dostanie zwrot VAT-u? Czy musi jechać bezpośrednio do US, żeby
    to dostać, czy też wystarczy po prostu wyjazd z Polski? Czy na każdym przejściu
    granicznym to zwracają? Czy są ew. inne dodatkowe warunki, żeby otrzymać zwrot?

    --
    Pozdr
    A.

  • 2. Data: 2002-10-18 12:00:29
    Temat: Re: VAT na notebooki
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Znajoma posiadająca także amerykańskie obywatelstwo chce tu kupić
    notebook.

    Niech gleboko schowa polski paszport - jesli go ma to zwrot sie nie nalezy,
    jesli dojda do tego, ze ma to moze byc posadzona o probe wyludzenia.

> [...]
    bezpośrednio do US, żeby to dostać, czy też wystarczy po prostu wyjazd >z
    Polski? Czy na każdym przejściu granicznym to zwracają? Czy są ew. inne

    Przejscie graniczne to sluzy glownie do podsteplowania faktury (a wlasciwie
    farmularza taxfree ktory dostaje w sklepie ), ze towart opuszcza
    kraj i to powinna zalatwic na kazdym przejsciu.
    Nastepnie udajesz sie do punktu wspolpracujacego z siecia "Tax free" i
    dostajesz
    zwrot - mozesz wszystko zalatwic poczta i dostac przelew.

    MarcinP
    ps
    Export nooteboka do USA??? Zartujesz ? Tam nie jest taniej ?

  • 3. Data: 2002-10-18 19:43:35
    Od: "Muba" <m...@w...pl>

    > notebook.
    >
    > Niech gleboko schowa polski paszport - jesli go ma to zwrot sie nie
    nalezy,
    > jesli dojda do tego, ze ma to moze byc posadzona o probe wyludzenia.

    Bez przesady.
    Cytat z vat.pl
    "Zwrot przysługuje wszystkim podróżnym niezależnie od kraju zamieszkania.
    Ponieważ kryterium kwalifikacyjnym jest tutaj miejsce zamieszkania, a nie
    obywatelstwo, należy uznać, iż zwrot przysługuje również tzw.
    dwupaństwowcom, a więc osobom posiadającym podwójne obywatelstwo np. polskie
    i amerykańskie, pod tym wszakże warunkiem że osoba taka posiada miejsce
    zamieszkania w innym państwie."

    Piotrek.

  • 4. Data: 2002-10-21 08:44:33
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    polskie
    > i amerykańskie, pod tym wszakże warunkiem że osoba taka posiada miejsce

    Odpowiem inaczej. Mialem w paszporcie pozwolenie na tymczasowy
    pobyt na terenie niemiec. Pozwolenie. Nic o zamieszkaniu, ani o tym czy
    tam mieszkam.
    Celnik niemiecki pokreslil wszelkie rachunki, bo powiedzial, ze zwrot
    podatku (mimo, ze jestem Polakiem i mieszkam w Polsce) w takim przypadku
    sie nie nalezy.

    MarcinP

  • 5. Data: 2002-10-21 21:49:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    ********
    >+ > "Zwrot przysługuje wszystkim podróżnym niezależnie od kraju zamieszkania.
    [...]
> [...]
    >+ podatku (mimo, ze jestem Polakiem i mieszkam w Polsce) w takim przypadku

    Marcinie, czy ty przypadkiem nie wymagasz żeby *niemiecki* celnik
    decydując o oddaniu *niemieckiego* podatku honorował *polską*
    ustawę ??

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-22 07:04:30
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Marcinie, czy ty przypadkiem nie wymagasz żeby *niemiecki* celnik
    > decydując o oddaniu *niemieckiego* podatku honorował *polską*
    > ustawę ??
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Nie, nie, spoko. Pokazuje tylko zasady na jakich opiera sie zwrot
    vatu czyli popularne TaxFree.
    Nawiasem mowiac pamietam kiedys artykul we Wprost traktujacy
    o podwojnym obywatelstwie i przestepstwach/naduzyciach
    z tym zwiazanych : bylo o podatku VAT.
    Wyobraz sobie taka sytuacje, masz dwa paszporty (tak jak ta pani
    z przykladu) niemiecki i polski. Wyjezdzasz z niemiec, odbierasz vat
    bo pokazujesz paszport polski, wyjezdzasz z polski pokazujesz niemiecki
    i znow odbierasz vat - tym razem polski.
    Z tego co opisano we Wprost, posiadanie waznego paszportu danego kraju
    dla celnika rownowazne jest z niemoznoscia odbioru VAT.

    to tyle, ale zawsze mozesz zadzwonic do UC i sie upewnic

    MarcinP