    From: "kaniak" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT na działk
    Date: Wed, 19 Oct 2005 14:24:19 +0200

    Czy ktoś potrafi mi wyjaśnić dlaczego kupując działkę muszę za pozwolenie na
    budowę dopłacić VAT?
    Sytuacja jest taka: gościu miał pole i podzielił je na działki na sprzedaż
    pod budowę domów. W planie zagospodarowania przestrzennego to rola, choć w
    pobliżu buduje się już trochę domów, wiec optymistycznie zakładam, że
    pozytywną decyzję o warunkach zabudowy powiniennem dostać. Choć chcę mieć
    pewność. Cena jest ustalona, sprzedający twierdzi, że pozwolenie na budowę
    to formalność i że może mi je załatwić, ale wtedy będzie zmuszony do ceny
    doliczyć VAT.
    I moje pytanie: skąd może brać się ten VAT przy pozwoleniu na budowę, jeśli
    nie ma go, gdy nie ma tego pozwolenia?