  • 1. Data: 2004-05-27 17:18:26
    Temat: VAT czy dobrze rozumiem art. 86 ust. 14 art. 90 ust 2- 7 art. 91 ust. 2?
    Od: "sahara" <a...@o...pl>

    w 2003 miałem sprzedaż opodatkowaną 4 miliony, nieopodatkowaną 6 milionów.

    w 2004 kupuję (maj) środek trwały wykorzystywany na potrzeby sprzedaży
    opodatkowanej i zwolnionej

    za 100 000 netto +22VAT

    z VAT 22000 mogę odliczyć tylko w części:

    4/10 x 22 000zł = 8800 do odliczenia

    reszta czyli 13200 powiększa wartość początkową.

    w roku 2004

    struktura sprzedaży była następująca:

    6 milionów opodatkowana, 6 milionów zwolniona.

    Przychodzi kolejny rok 2005

    na mocy art. 91 ust. 2 należy dokonać korekty

    obecnie wskaźnik (za rok 2004) wynosi 50% (6/12)

    teraz po kolei (91 ust. 2)

    50% x 22 000 x 1/5 = 2200

    odliczyłem w 2004r. 8800 czyli na rok 1760, a mogłem 2200

    różnica - korekta 440 zł - pomniejsza podatek należny (powiększa naliczony)

    teraz pytanie gdzie to wrzucić po drugiej stronie

    wpierw uodop

    KOREKTA WARTOŚCI POCZĄTKOWEJ?? i amortyzacji też??, czyli zmieniam koszt
    wytworzenia wyrobów??

    jeżeli ministerstwo przyjmie, że konieczna jest korekta wartości początkowej
    środka trwałego, to będzie ciężko.

    jeżeli w KUP to będzie prościej

    a jak księgowo?? jeżeli prowadzona jest rozbudowana księgowość, to księgowo
    najprawdopodobniej 440 pomniejszy wartość początkową (bo to jest zmiana
    wartości szacunkowych) - MSR 8 itd. i co dalej podatek odroczony ?

    ale można przyjąć, że to jest kwota nieistotna i dać w pozostałe przychody
    operacyjne

    Kolejny rok

    w 2005 miałem sprzedaż

    2 miliony opodatkowana 8 zwolniona co daje wskaźnik 20%

    czyli 20% x 22000 x 1/5 = 880

    i co biorę dalej porównuję to do początkowej 1760??

    czyli korekta 880 zmniejszy VAT naliczony (wyższe zobowiązanie)??

    i co dalej ??

    Korekta wartości początkowej ??

    czy w koszty??

    MAM nadzieję, że gdzieś się mylę

    i co kolejny rok 2006 tak samo?
    i kolejny 2007 i 2008?

  • 2. Data: 2004-05-28 08:17:07
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik sahara napisał:

> [...]
    > wytworzenia wyrobów??
    >

    > jeżeli ministerstwo przyjmie, że konieczna jest korekta wartości początkowej

    Uważam, że definicja wartości początkowej zarówno w pdop jak i uor jest
    jednoznaczna: nie ma możliwości korygowania wartości początkowej o
    korektę podatku naliczonego. Dopóki nie zmienią tych ustaw korekty
    odnosić należy na koszty i przychody.

> [...]
    > najprawdopodobniej 440 pomniejszy wartość początkową (bo to jest zmiana
    > wartości szacunkowych) - MSR 8 itd. i co dalej podatek odroczony ?

    Póki co mamy się kierować przede wszystkim zapisami uor, a MSR w
    przypadkach nieuregulowanych uor.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 3. Data: 2004-05-31 14:09:16
    Od: "daryusz" <d...@g...pl>

    witajcie

    poczekajcie sobie do listopada, do nowelizacji dochodówki to może będzie
    wszystko jasne a teraz zamiast rozwodzić się nad tym co będzie lepiej wypić
    piwo

    pozdrawia daryusz