  • 1. Data: 2004-09-24 05:24:57
    Temat: VAT a amortyzacja
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    Witam!
    przeszukałem google, ale nie było nic po 1.V.2004 co by rozwiało moje
    wątpliwości, ponoć od niedawna VAT też się amortyzuje, czy przypadkiem
    to nie ściema?? (a może to przypadek kiedy ktoś nie jest VATowcem i
    amortyzuje wartość brutto?)
    pozdr

    --
    www.autofocus.pl

  • 2. Data: 2004-09-24 19:38:57
    Temat: Re: VAT a amortyzacja
    Od: Krzysztof Żukowski <c...@o...pl>

    Hmmmmm. W sumie nie wiem jak ci odpowiedzieć. Bo Twój post zdumiał mnie
    niezmiernie. Ale niestety ja nic o amortyzacji z VATEM przez VATOWCÓW nie
    słyszałem

    --
    Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/

  • 3. Data: 2004-09-24 21:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2004, tompac [TK] wrote:

    >+ Witam!
    >+ przeszukałem google, ale nie było nic po 1.V.2004 co by rozwiało moje
    >+ wątpliwości, ponoć od niedawna VAT też się amortyzuje, czy przypadkiem
    >+ to nie ściema??

    Może to jest "interpretacja własna korekty VAT w wydaniu kogoś co
    słyszał że ktoś słyszał" ?
    Prawdą jest jakoby od bieżącego roku (a dokładniej: wejścia do UE)
    VAT od ST się *korygowało* przez kilka lat do "średniorocznego
    współczynnika" - o ile ma zastosowanie. Ale *odlicza* się
    po zakupie jak zawsze (acz współczynnik innaczej liczony) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-09-25 09:22:24
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

> [...]
    mnie
    > niezmiernie. Ale niestety ja nic o amortyzacji z VATEM przez

    Hmmmm tez byłem zdumiony na:
    "> Planuję zakup D70 ale dopiero w listopadzie,
    > kiedy urząd skarbowy przyjdzie po podwójną
    > zaliczkę na PIT.
    ** powyzej 3500 netto mozesz juz tylko amortyzowac (5 lat). Dotyczy to
    niestety rowniez Vat-u ."

    a potem:
    "> A od kiedy to sie VAT amortyzuje???
    ***od niedawna :-)"

    no to poszedłem po rozum na "podatki" jak widać koleś księgowym chyba
    nie jest ;))
    pozdr