  • 1. Data: 2010-05-10 08:12:28
    Temat: Użytkowanie wieczyste
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    wiem że to nie podatek ale może ktoś się orientuje
    otóż chodzi o zapis który mówi że skrab państwa nie ma obowiązku wysyłania
    powiadomienia o należnej opłacie. niestety w tym roku nie otzymałem a
    właśnie przyszło wezwanie do zapłaty z odsetkami :)
    oczywiście już uczciwie zapłaciłem ale tak się zastanawiam nad tym co Panie
    urzędniczki mi powiedziały.
    co roku dostaję 8 listów /4 współwłasności z żoną/ poleconych za
    potwierdzeniem odbioru odnośnie podatku od nieruchomości i na to miasto
    stać, ale już na informacje o dzierżawie szkoda kasy bo nie ma obowiązku :)
    czy wynika to z ustawy czy jest to kwestia danego samorządu
    pzdr
    GL

  • 2. Data: 2010-05-11 15:41:04
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W pierwszym akcie notarialnym zapewne jest stawka opłaty rocznej i zapis "bez
    wezwania".
    Tyle że ten pierwszy akt to pomiędzy przykładowo np. miastem, a jakąś spółka
    deweloperską itp. i Ty go nie masz.
    Najśmieszniejsze, że notariusz podczas twojej transakcji kupna domu/lokalu z
    uzytkowaniem gruntu odmówi Ci udostępnienia tamtego "pierwszego" aktu (mnie
    odmówił jako "nie stronie aktu" ;)).

    Urząd zawiadamia użytkownika tylko w przypadku zmiany wysokości opłaty
    rocznej.

    Mówiąc po ludzku płacisz tyle samo co w zeszłym roku, do 31 marca.

    I nie doszukuj się jakiejkolwiek logiki w działaniu urzędników, to hieny z
    głowami baranów a nie ludzie.

    -----