  • Data: 2006-04-12 12:09:28
    Temat: Umowa zlecenie / o dzielo; Kto ma zaplacic podatek?
    Od: "Q" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    ostatnio zawarlem umowe 'na gebe' (ze znajomym znajomego),
    w ktorej powiedzialem, ze chce za napisanie programu 1000zl;

    niedawno przekazalem gotowy program
    i doszlo do spisania umowy: i tu zaczal sie zonk:
    ja mowiac 1000zl mialem na mysli kwote netto
    (nawet chyba powiedzialem mu 1000zl 'na reke')
    natomiast typ powiedzial, ze on mial na mysli brutto
    i da mi nie 1000zl tylko kwote po potraceniu podatkow (okolo 19%);

    jaka umowe teraz najbardziej warto zawrzec?
    na umowe o dzielo czy zlecenie? (nie jestem studentem)
    czy odzyskam ten zaplacony podatek?
    czy podatek nie ma odprowadzac pracodwaca?

    ps.
    mam juz nauczke, ze najpierw umowa (na papierze) a potem robota;