  • 1. Data: 2005-02-06 13:10:10
    Temat: Umowa zlecenie ,chorobowe
    Od: "Piotrek K" <h...@g...pl>

    Jestem zatrudniony na umowe zlecenie.Zakład odprowadza ubezpieczenie
    zdrowotne,społeczne.Mam zamiar ubezpieczyć się dobrowolnie chorobowo.Po
    jakim czasie nabędę prawo do zasiłku chorobowego ?

    --
    Pozdrawiam Piotrek

  • 2. Data: 2005-02-06 13:39:38
    Temat: Re: Umowa zlecenie ,chorobowe
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek K" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem zatrudniony na umowe zlecenie.Zakład odprowadza ubezpieczenie
    > zdrowotne,społeczne.Mam zamiar ubezpieczyć się dobrowolnie chorobowo.Po
    > jakim czasie nabędę prawo do zasiłku chorobowego ?

    ze stron ZUS-u

    "Prawo do zasiłku
    Ubezpieczony nabywa prawo do zasiłku chorobowego po upływie okresu
    wyczekiwania. Okres ten jest zróżnicowany w zależności od charakteru
    ubezpieczenia. Osoba podlegająca ubezpieczeniu chorobowemu obowiązkowo ma
    prawo do zasiłku chorobowego po upływie 30 dni nieprzerwanego ubezpieczenia
    chorobowego. Osoba podlegająca temu ubezpieczeniu dobrowolnie, prawo do
    zasiłku nabywa po upływie 180 dni nieprzerwanego ubezpieczenia. Do okresu
    ubezpieczenia zalicza się poprzednie okresy ubezpieczenia chorobowego,
    jeżeli przerwa w ubezpieczeniu nie przekracza 30 dni albo jest spowodowana
    urlopem wychowawczym, bezpłatnym lub odbywaniem czynnej służby wojskowej.
    Bez okresu wyczekiwania zasiłek chorobowy przysługuje:
    absolwentom szkół lub szkół wyższych, którzy zostali objęci ubezpieczeniem
    chorobowym lub przystąpili do ubezpieczenia chorobowego w ciągu 90 dni od
    dnia ukończenia szkoły lub uzyskania dyplomu ukończenia studiów wyższych,
    ubezpieczonym, których niezdolność do pracy spowodowana została chorobą
    zawodową, wypadkiem w pracy (zasiłek z ubezpieczenia wypadkowego) albo
    wypadkiem w drodze do pracy lub z pracy (zasiłek z ubezpieczenia
    chorobowego),
    ubezpieczonym obowiązkowo, którzy legitymują się co najmniej 10-letnim
    okresem obowiązkowego ubezpieczenia chorobowego,
    posłom i senatorom, którzy przystąpią do ubezpieczenia chorobowego w ciągu
    90 dni od ukończenia kadencji.
    Zasiłek chorobowy przysługuje ubezpieczonemu, który stał się niezdolny do
    pracy w czasie trwania ubezpieczenia chorobowego."

    http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm

    PawełJ