  • 1. Data: 2006-01-19 21:09:11
    Temat: Umowa zlecenie a ZUS
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm>

    Witam,
    Mam kilka drobnych pytan dotyczacych zawierania Umow zlecen. Otoz ostatnio
    zawarlem Umowe Zlecenie z osoba bezrobotna (wszystkie skladki ZUS).
    Przedmiot umowy zostanie wykonany w ciagu 3 dni. Nurtuja mnie nastepujace
    pytania:

    1. Czy 7-dniowy termin przy zglaszajaniu w ZUSie osoby do ubezpieczenia
    liczy sie od dnia zawarcia umowy czy tez od dnia rozpoczecia realizacji
    Umowy (dzien ten podany jest w Umowie).
    2. Czy po 3 dniach, gdy zostanie wykonana cala praca zgodnie z Umowa i po
    wyplacie wynagrodzenia mam wyrejestrowac ta osobe z ZUS czy tez dopiero po
    oplaceniu skladek na ubezpieczenie spoleczne i zdrowotne?
    3. Czy zatrudniajac osobe na UZ bede musial placic skladki na FP i FGŚP? Do
    tej pory nie placilem, bo nie musialem (korzystam z ulgi dla nowych DG).

    Z gory dzieki za odpowiedz.
    Tomasz