eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa zlecenie, DG i VAT - proszę o pomoc i wyrozumialość › Umowa zlecenie, DG i VAT - proszę o pomoc i wyrozumialość
  • Data: 2004-10-21 15:22:18
    Temat: Umowa zlecenie, DG i VAT - proszę o pomoc i wyrozumialość
    Od: bartoldzik <b...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.
    Potrzebuje rady szanowne Grupowiczki i szanowni Grupowicze.
    Jestem zatrudniony na umowe zlecenie. Wyszukuje przetargi, pozyskuje
    specyfikacje, dostarczam je szefowi, skladam oferty w jego imieniu itp.(
    nie wiem pod co mozna to podciagnac w PKD???)
    W najblizszym czasie mam zamiar rozpoczac dzialalnosc gospodarcza, ktorej
    przedmiotem bedzie handel detaliczny i hurtowy. I w zwiazku z tym bylbym
    zobowiazany za Wasze sugestie do kilk moich pytan:

    1. Czy nie myle sie, ze dojdzie tu do zbiegu tytulow ubezpieczen i w
    zwiazku z tym bede mogl oplacac od dzialalnosci gosp. tylko ubezpieczenie
    zdrowotne? Jesli cos ponadto to co (fundusz pracy ...)?

    2. Czy przy tego typu zbiegu tytulow do ubezp. dobrze mysle, ze jest wazne
    aby to co robie na UZ nie pokrywalo sie z profilem DG?

    3. Ostanio cos "obilo mi sie o oczy" ,ze od umowy zlecenia moze zajsc
    koniecznosc oplacania VAT-u. Czy w powyzszym przypadku, gdy profil
    dzialalnosci mnie jako przedsiebiorcy bedzie calkowicie odmienny od tego co
    robie na zlecenie, zajdzie taka koniecznosc?

    Z gory dziekuje :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie -- bartoldzik --