  • 1. Data: 2009-04-08 09:43:05
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: "Oxy" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    DG, KPiR, memoriał, VAT

    Podpisałem z osobą pracującą gdzie indziej (pensja powyżej minimalnej -
    czyli z ZUS-u tylko opłacam zdrowotne) umowę zlecenie. Rozliczamy się
    miesięcznie.
    Za miesiąc marzec brutto za to zlecenie wychodzi 1600 zł. Z tego wpłacam do
    ZUS-u 9%. I pierwsze pytanie - odlicza się 7,75% - ale odliczam ja czy
    zleceniobiorca?
    Muszę wpłacić zaliczkę na dochodowy (rozliczam się liniowo więc odprowadzę
    19%), czy wobec tego powinienem wypełnić jakiś PIT i zanieść do US? Coś mi
    chodzi po głowie PIT-4. Do 20-tego, czy mam rację?
    No i czy zleceniobiorcy wypłacam kwotę brutto - 9% ZUS - 19%kwoty brutto?
    A może kwotę brutto - 2,25% - 19%kwoty brutto?

    Proszę o radę i pozdrawiam