  • Data: 2004-12-08 12:44:26
    Temat: Umowa o dzieło i działalność
    Od: Mickey <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Prowadzę działalność gospodarczą (produkcja), jednocześnie od kilku
    miesięcy wykonuje pewne zlecenie nie zwiazane z tą działalnością.
    Teraz wraz ze zlecającym chcemy podpisać wsteczną umowę o dzieło
    kończącą sie z końcem br. Oczywiście rozumiem ze zlecający musi
    odprowadzić 19% zaliczkę na podatek dochodowy, koszty uzyskania
    przychodu 20%. Nie mam pewności co ze składkami na ZUS. Czy dobrze
    rozumiem że jeśli prowadzę działalność to zlecający musi tylko
    odprowadzić składkę na ubezpieczenie zdrowotne odliczną od podatku?
    Problem jest tylko taki czy da się tą umowę podpisać wstecz tzn czy
    musiał mnie do tego ubezpieczenia zgłosić przy podpisywaniu umowy czy
    może przy podpisywaniu rachunku do umowy i regulacji należności??

    Pozdrawiam
    Michał