    From: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa o dzieło do 200zł a obowiązek podatkowy PIT
    Date: Fri, 10 Feb 2012 10:39:03 +0100

    Witam,

    Prowadzę jednoosobową DG (KPiR + VAT).
    W ubiegłym miesiącu podpisałem umowę o dzieło w kwocie 190zł brutto,
    czyli opodatkowana ryczałtem (18%) bez uwzględnienia kosztów uzyskania
    przychodu.

    Nie zatrudniam pracowników i była to generalnie moja pierwsza umowa o
    dzieło.

    Umowę podpisaliśmy 23 stycznia a rachunek dostałem 27 stycznia.
    Kwota brutto: 190zł.
    Podatek dochodowy naliczony: 34zł
    Kwota do wypłaty dla zleceniobiorcy: 156zł

    Składek do ZUS nie odprowadziłem.

    Sam rozliczam się ze skarbówką kwartalnie (PIT i VAT).

    Tutaj moje pytania i prośba o wyjaśnienia:
    1. Podatek zryczałtowany od tej umowy mam obowiązek odprowadzić do 20
    lutego mimo że jestem na rozliczeniu kwartalnym? Myślę że tak bo to
    podatek zleceniobiorcy a ja jestem tylko pośrednikiem.

    2. Czy mam obowiązek dostarczenia do US jakiś formularz miesięczny?
    Kiedyś był podobno PIT-4 ale to chyba do umów powyżej 200zł.

    3. Jaki opis dać w przelewie do US (na konto podatku dochodowego)?
    Mam konto w mBank i tam jest kilka formularzy z listy rozwijanej :
    PIT-4, PIT-4G, PIT-4R, PIT-8A, PIT-8AR i dużo więcej.

    4. Na koniec roku a dokładnie do 31stycznia roku następnego mam
    obowiązek złożyć formularz PIT-8AR (Deklaracja roczna o zryczałtowanym
    podatku dochodowym)?

    5. W KPiR wpisać jako koszt w kolumnie 12 kwotę brutto z umowy (190zł) z
    datą 27 stycznia?

    Pozdrawiam
    Widomski Łukasz