-
1. Data: 2006-01-16 23:44:53
Temat: Umowa Zlecenie - jak liczyć koszty uzyskania?
Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
Z tego co wiem, to koszty uzyskania przy umowie zleceniu wynoszą 20%. Jednak
w moim picie, który otrzymałem od pracodawcy mam koszty naliczone
następująco:
przychód: 13.800 zł
koszty uzyskania: 2.243,64 zł
dochód: 11.556,36 zł
Czy te koszty są prawidłowo naliczone, bo 20% z 13.800 zł, to jest 2760 zł,
czyli o jakieś 500 zł więcej niż ja mam naliczone?
Z mojej analizy, wynika, że zostało to policzone następująco:
13.800 (przychód) - 2.582,03 (składki na ubezpieczenie społeczne) * 20%
Czy tak się to powinno liczyć? Tj. od przychodu odliczać składki na
ubezpieczenie społeczne i dopiero od tej pomniejszonej sumy liczyć koszty,
czy też powinno się je liczyć od całości przychodu??
-
2. Data: 2006-01-17 07:56:15
Temat: Re: Umowa Zlecenie - jak liczyć koszty uzyskania?
Od: "mgma" <m...@n...pl>
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
wiadomości news:dqhb3t$ccu$1@news.onet.pl...
> Z tego co wiem, to koszty uzyskania przy umowie zleceniu wynoszą 20%.
Jednak
> w moim picie, który otrzymałem od pracodawcy mam koszty naliczone
> następująco:
>
> przychód: 13.800 zł
> koszty uzyskania: 2.243,64 zł
> dochód: 11.556,36 zł
>
> Czy te koszty są prawidłowo naliczone, bo 20% z 13.800 zł, to jest 2760
zł,
> czyli o jakieś 500 zł więcej niż ja mam naliczone?
>
> Z mojej analizy, wynika, że zostało to policzone następująco:
>
> 13.800 (przychód) - 2.582,03 (składki na ubezpieczenie społeczne) * 20%
>
> Czy tak się to powinno liczyć? Tj. od przychodu odliczać składki na
> ubezpieczenie społeczne i dopiero od tej pomniejszonej sumy liczyć koszty,
> czy też powinno się je liczyć od całości przychodu??
>
>
Pracodawca obliczył prawidłowo po odjęciu składek na ubezpieczenie
społeczne x 20%.
Wystarczy wpisać do wyszukiwarki "kalkulatory" i można znależć odpowiedni
kalkulator jaki potrzeba do wyliczeń.