  • 1. Data: 2005-05-05 10:25:57
    Temat: Ulga podatkowa od spadku
    Od: Maria<m...@w...p.>

    Proszę o udzielenie mi informacji dotyczącej ulgi podatkowej, w związku z nabyciem
    w formie darowizny &#8211; spadku lokalu mieszkalnego spółdzielczo-własnościowego.

    Wyjaśnienie:
    wyrok Sądu prawomocny z dnia 03.02.2005 r. - II grupa podatkowa &#8211;
    siostrzeniec &#8211; jedyny spadkobierca &#8211; spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu.
    Nie posiadam mieszkania, domu, nie jestem najemcą, w okresie 5 lat nie miałem
    darowizny.
    Obecnie pracuje w odległym o 80 km mieście, zamiany nie mogę dokonać,
    ponieważ nie ma chętnych do przeniesienia się z dużego miasta do małego (chodzi
    o pracę).

    Proszę o wyjaśnienie mi interpretacji art. 16 ustawy z dnia 28.07.1983 &#8211; tekst
    jednolity z 1997 roku &#8211; Dz. U. Nr 16 poz. 89 z póżn. zm. o podatku od spadków i

    darowizn:

    1. czy konieczne jest zamieszkiwanie przeze mnie w nabytym na mocy spadku
    lokalu;
    2. co się kryje pod słowem &#8222;zamieszkiwanie&#8221;, jego interpretacja
    (zamieszkiwanie co
    dzień, czy
    nie koniecznie?)
    3. czy konieczny jest obowiązek zameldowania się w nabytym w formie spadku
    mieszkaniu;
    4. czy sprzedając lokal nabyty w formie spadku i nabywając za uzyskane pieniądze
    inne mieszkanie przysługuje mi w dalszym ciągu ulga podatkowa;
    5. czy mogę sprzedać mieszkanie rodzicom (czy to nie wzbudzi podejrzeń Urzędu
    Skarbowego)?
    6. czy składając zeznanie w Urzędzie Skarbowym i ujawniając, że w danym
    momencie pracuję po za miejscem otrzymanego w spadku mieszkania, nie wpłynie
    to niekorzystnie na ulgę podatkową, tzn. US nie zastosuje ulgi?

    Moje pytania uwarunkowane są koniecznością sprzedaży nabytego w formie
    spadku mieszkania i koniecznością nabycia drugiego w innym mieście z uwagi na
    fakt wykonywania tam pracy.
    Odpowiedzi proszę poprzeć podstawami prawnymi.

    -> http://usenet.pomocprawna.info